Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ditt batteri har varit urladdat ett flertal gånger och som du själv skrivit nere i mellan 10 och 11 Volt. Detta kan förstöra även ett relativt nytt batteri. Vad du bör göra är att gå till botten med det hela. Se om du kan låna ett friskt batteri tillfälligt medan du testar om generator och laddningsregulator fungerar OK. När du fått klart med att laddningen är OK så kan du gå vidare med övrig felsökning om det behövs.

Mvh GK
gnestakalle skrev:Ditt batteri har varit urladdat ett flertal gånger och som du själv skrivit nere i mellan 10 och 11 Volt. Detta kan förstöra även ett relativt nytt batteri. Vad du bör göra är att gå till botten med det hela. Se om du kan låna ett friskt batteri tillfälligt medan du testar om generator och laddningsregulator fungerar OK. När du fått klart med att laddningen är OK så kan du gå vidare med övrig felsökning om det behövs.

Mvh GK
hmm..Ser tyvärr mörkt ut på den fronten :(

Men får jag veta vad som man kan testa och hur så ska jag göra så gott jag kan.
Alfredo skrev:Jag köpte ett batteri på skroten till Min förra bil, funkade jättebra även kommande vintern!

Då är det ju svårt att veta hur fräscht det är samt att jag har 2 batterier att växla mellan.....Och pengarna lägger jag ju hellre ut på delarna till generator och så...
Undrar då detta till er som kan...

Har en 100 A generator.

Art 916 268 3 / 0123 505 014

Har fått reda på att det finns kol o fjädrar 3544571 + 3544572

Men att dessa bara passar till utbytesgenerator 500 3996 ( som jag skulle fått byta till isf ) :o

Stämmer detta verkligen eller kan jag byta till dessa kolen på denna generator som jag har. :?:
icearrow skrev:Undrar då detta till er som kan...

Har en 100 A generator.

Art 916 268 3 / 0123 505 014

Har fått reda på att det finns kol o fjädrar 3544571 + 3544572

Men att dessa bara passar till utbytesgenerator 500 3996 ( som jag skulle fått byta till isf ) :o

Stämmer detta verkligen eller kan jag byta till dessa kolen på denna generator som jag har. :?:
Varför inte ta loss kolpaketet och ta det med Dig och skaffa ett motsvarande.
av *pettson*
För min del hade jag passerat närmaste hellahandlare. Om det nu inte är en riktigt dum modell så går det utmärk att inhandla ny regulator inkl kol för under 500spänn. En ekvivalent till mekonomens bosch för 2500kr.
*pettson* skrev:För min del hade jag passerat närmaste hellahandlare. Om det nu inte är en riktigt dum modell så går det utmärk att inhandla ny regulator inkl kol för under 500spänn. En ekvivalent till mekonomens bosch för 2500kr.

hellahandlare? ?:-/
av *pettson*
icearrow skrev:
*pettson* skrev:För min del hade jag passerat närmaste hellahandlare. Om det nu inte är en riktigt dum modell så går det utmärk att inhandla ny regulator inkl kol för under 500spänn. En ekvivalent till mekonomens bosch för 2500kr.

hellahandlare? ?:-/
Ja det är så att Mekonomen fokuserar på bosch och har inte heller nåt annat. Autoexperten säljer både och. Det finns säkert fler handlare som säljer Hellas sortiment.
Värmare XC60 22-

Tycker det funkar bra ändå. Min kollega[…]

Hej Per. Jag har nämligen samma problem nu. […]

Womens In Your City - No Verify - Anonymous Sex Da[…]