Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av samz
modin skrev:Jag fick 6000-milaservice gjord igår hos bilia i sthlm. 6065kr. Då fick jag ändå rabatt 15% på arbetet och 10% på materialet påstod de. Iofs lät jag dem byta bromsvätskan också men det låter ju ändå som ett ockerpris jämfört med de futtiga tusenlappar ni betalar för samma service?!

Tack för info. Jag tänkte skicka iväg en prisförfrågan via nätet till dem men det behövs ju inte nu. Gick för övrigt inte att göra det via nätet, hittade ingen sida för det på bila.se.
av perhall
Verkar vara en tyst överenskommelse mellan bilverkstäder om att inte lägga ut verkstadspriser eller visa jämförpriser (typ std-service för en typbil av en viss årsmodell). De billigaste vågar nog inte reta upp de dyraste och de dyraste vill inte lägga ut. Tänk vad mycket tid det skulle spara om det fanns angivet likt på taxibilar... och tänk vad sura Atlas Copco som får 15% på BIlia service skulle bli om de såg att det är billigare utan rabatt på en liten ort.../PH
av dst02
JHg skrev:Volvobil, Göteborg 3600

Gäller anställningsrabbatt även ute hos andra ÅF? Annars åker Jag lätt ner till gbg å gör min service där istället.
av samz
perhall skrev:Verkar vara en tyst överenskommelse mellan bilverkstäder om att inte lägga ut verkstadspriser eller visa jämförpriser (typ std-service för en typbil av en viss årsmodell). De billigaste vågar nog inte reta upp de dyraste och de dyraste vill inte lägga ut. Tänk vad mycket tid det skulle spara om det fanns angivet likt på taxibilar... och tänk vad sura Atlas Copco som får 15% på BIlia service skulle bli om de såg att det är billigare utan rabatt på en liten ort.../PH

Ja, det skulle det onekligen. Men det skulle nog leda till en prispress som man kan se inom andra brancher med mer transparent prissättning. Och det vill inte verkstäderna!
av samz
Då va 6000 milaservicen klar, 3800:- på BraBil! :lol:
av strenkan
Steff 99 skrev:
Är inte detta en ganska dum jämförelse, ett pris som gäller för Volvoanställda.
Eller har man ändrat villkor när det gäller vem som kan lämna in bilar och handla till anställningsrabatter på Volvobils anläggningar.
dst02 skrev:

Gäller anställningsrabbatt även ute hos andra ÅF? Annars åker Jag lätt ner till gbg å gör min service där istället.
Nu vet jag inte om det är någon speciell rabatt på dom 3600kr som anges här. Men vem som hellst kan gå in och få sin bil servad på volvobil. Jag gör det med min privata v40, dom har klart bäst pris. Även mycket billigare än ex. mekonomen och sånnna ställen.

Sen kan du givetvis inte köpa bil hos volvobil till rabaterade priser, det gäller bara volvoanställda. Är du intresserad av någon av de begangnade bilar som volvobil har, kan du som privat gå till ex. Brabil och köpa bilen därigenom men då till denne återförsäljarens pris...sorry lite ot...
av Steff 99
Intressant, tidigare var du tvungen att ha ett anställningsnummer för att få lämna in bilen på Volvobil, fd. "Bilbiten" men det var ett antal år sedan...!
av strenkan
Steff 99 skrev:Intressant, tidigare var du tvungen att ha ett anställningsnummer för att få lämna in bilen på Volvobil, fd. "Bilbiten" men det var ett antal år sedan...!
Okej de visste jag inte.. vilken verkstad var bilbiten? Är det volvobil i Torslandaa eller? Har inte bott i Göteborg så länge att jag känner igen namnet.

Kan för övrigt rekommendera Volvobil Lundby. Brukar lämna min där när något behöver fixas. Bra priser samt mycket bra service. Brukar inte vara något problem att pressa in en extra tid med kort varsel och dom mekarna jag haft kontakt med har varit mycket kompetenta.
Storlek bromsskivor fram T4 R-design

Vilken storlek ska det va på bromsskivor f[…]

Läckande retur V70 drive

Om du inte hittar en ny oring så tror att du[…]

Mätarn är i bott har 5 volt i kabeln til[…]

Är det inte på V50 som EVAP-ventil och […]