Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av varg39
Idag när jag skulle åka hem från jobbet så dog motorn för tomgången gick ner för mycket och då kollade jag under huven och det var den slang som hade låsnat men sen går den inte rent efter det och turbo trycket är också dåligt men motorn går bra på tomgång och om man kör sakta men så fort man gasa lite mera så bludrar motorn vad kan det vara för fel då? och lambdasond lyser hela tiden och det har den gjort ett tag nu.HJÄLP.
Senast redigerad av 1 varg39, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Nexus
ja du kan ju börje med berätta vad det är för bil det handlar om
Användarvisningsbild
av StefanT5
En början är ju att läsa ut felkoderna som du har när motorelektronik lampan lyser.
Ta och nollställ felkoderna med för hade en slang lossnat så kan bilen gått in i halta hem läge och efter du fått dit slangen igen så kommer den va i det läget tills du nollar ut den koden.
av varg39
Hej!

Hur nollställer jag felkoderna då? Ska jag ta bort minuskabeln?
När jag gasar upp till 3000rpm så börjar bilen att bluddra spotta och fräsa.
Tomgången vandrar upp o ned.
Vad tror du att det kan vara för fel på min 850 T5:a
av varg39
Jag tror att jag har hittat felet och det värkar vara min luftmätare för när kaben sitter in koplad så går morton illa och tar jag bort den så går morton bättre och svara när jag gasar på och då måste det vara den som är trasig?.
av *pettson*
Nej så måste det inte vara. Nollställ koderna och se hur bilen beter sej. Läs sen ur kod/koder du får för att kunna få en ledtråd om vad som felas.
Bromsrör höger fram

Håller tummarna för att du får ih[…]

OBD P0121

Kan det vara så enkelt att det gamla spj&aum[…]

Kolla om samma problem uppstår om du har k&o[…]

Blev en tvätt igår, efter fjällenr[…]