Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av albert76
Jag kollade priser på lite saker till servicen på min bil, olja, filter, tänddelar, torkarblad.
Biltemas grejer kostar mindre än hälften av vad det kostar hos Mekonomen.
Är Mekonomen mer än dubbelt så bra?
Är Biltema ens lönt att använda. eller är det bättre än vad man kan anta av priset?
Kolla priset på volvo också för dom brukar kunna vara billigare än vad man tror på vissa saker.
Olja och torkarblad tycker jag är bra på biltema, filter tycker jag du köper på volvo istället tex oljefiltret kostar knappt 90 kr där och är MYCKET bättre
päpplet skrev:Kolla priset på volvo också för dom brukar kunna vara billigare än vad man tror på vissa saker.
Olja och torkarblad tycker jag är bra på biltema, filter tycker jag du köper på volvo istället tex oljefiltret kostar knappt 90 kr där och är MYCKET bättre
Håller med.....vissa saker kan handlas på biltema, tex verktyg, torkarblad etc, men filter och såna grejer handlar jag på Volvo eller Mekonomen, är de inte bättre, så känns det ialla fall bättre :lol:
Grundläget är väl att "man får vad man betalar för" .
Själv köper jag en hel del på Biltema
- vissa delar spelar kvaliteten inte så stor roll på !
- vissa delar vågar nog ingen fuska med.
Sedan får jag väl säga att Volvo många gånger överraskat med sina "Nice price" grejor
- det finns billiga saker där !
men verktyg ?
Tja "sällanverktyg" som en 36 mm hylsa skulle jag gärna köpa på biltema
men en 12-13 lednyckel eller hylsa - där köper iallafall JAG Bacho eller Kamasa.
dom får bara inte strula !
/emwtur
av rd350
Verktygen är kanon om man väljer deras dyrare, klart jämförbara med tex. Kamasa dock inte Bacho eller hazet....
Reservdelarna är för det mesta ganska usla.
Finns även en hel del prisvärda kemikalier där.
rd350 skrev:Verktygen är kanon om man väljer deras dyrare, klart jämförbara med tex. Kamasa dock inte Bacho eller hazet....
...
Ursäkta lite OT. Vad är det som gäller nuförtiden om man vill köpa kvalité? För längesen var väl Kamasa bra, men av det du skriver verkar du anse att Bacho och Hazet är topp nu. Fler?
av rd350
Kamasa är inte dåliga men de är aldeles för dyra om man jämför med biltema som många gånger är påfallande lika i konstruktionen! Hazet anser jag vara bland de bästa handverktygen men de kosta ju därefter, Facom är också en favorit. Finns fler som jag inte kommer på nu, säkert många som är uppköpta av varandra!
av olson
päpplet skrev: filter tycker jag du köper på volvo istället tex oljefiltret kostar knappt 90 kr där och är MYCKET bättre
På vilket sätt är det bättre? Hur har du kommit fram till det ? Finns det tester gjorda?
Köp inga trorkarblad på Biltema. Köpte torkarblad där senast och var nöjd i en vecka sen var det bara kasta dem.

[squote=koolizz post_id=1622649 time=1766146780 u[…]

Brukar haka av minuspolen om jag är osäk[…]

Volvo 850 som ej startar

Har du testat om bilen startar i nödprogramme[…]

Frågade om på min -18 S60,gammla karos[…]