Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Hmm tycker min bredbandslambdamätare beter sig konstigt, när jag ligger o köra vanligt tex motorväg visar den bra värde men när jag börjar gasa o får upp lite ladd så börjar den gå fetar och vid runt 0.3-0.5bar så går den ner mot 10 i värde och sen såfort den går över 0.5bar så slår den över till 20 direkt o ligger kvar där. Tycker det verkar skummt att den skulle gå så snållt direkt där :S Sen så bruckar mätaren ligga kvar där i blinka tills man släpper på gasen och motorbromsar en stund sen visar den bra värde igen när man kör med lätt belastning bara.
Innan hösten hade ju jag problem med att vid gaspådrag och ladd så började bilen hacka och dö vid högt ladd och ställde nu ner laddet till runt 0,9-1bar och det har försvunnit. Någon som vet va det kan vara för fel när bilen gör så vid 1,2 bar ladd? För det ska den väll klara eller vad är det som inte hänger med i så fall?

Igår kväll när jag åkte hem från jobbet så blev bilen precis inkörd också 8)
Bild
Händer inte så mycket med bilen just nu och nu har jag bestämt mig för att sälja den o troligen ge plats åt nytt projekt. Känns som jag har gjort det mest med den som jag ville göra utan att få för stora hål i plånboken och vore kul med något nytt. Annons kommer nog upp om ett tag, så håll koll om någon är sugen.
Dieselsmurfe skrev:Synd att du ska sälja. Men det kanske kommer en ny rullare som ägare till denna
?
Ja det hoppas jag, vill ju verkligen att någon annan volvofantast ska köpa den o ta hand om den o inte någon med nytaget körkort som vill ha en bil att sladda sönder :cry:
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
230fk går snålt

Nej nej jag bara visade vad jag menade med fullga[…]

Har precis beställt en likadan av en lokal el[…]

Bilen ryker från motorn

Hej. Skulle starta bilen nu vid lunch och så[…]

Lyftare 2,4, B5244S4