Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Raymond
Sitter og lesere utstyrslister, men blir inte riktig klok på PCC. Som jag forstår så er dette en mer avnacerad nyckel, som kan visa "status" på bilen med lysdioder. Men det jag inte har forstått, er PCC også keyless go?
av pergrein
Det är två olika tillbehör men dom säljs alltid tillsammans...

Mvh
Per
av s6025t
Den stora fördelen med keyless är ju att du bara behöver trycka på startknappen för att starta bilen det o ha nyckeln i fickan det går ju inte med VOC den låser ju endast upp dörrarna sen måste du ju ändå ta fram nyckeln o stoppa i den i tändningslåset för att starta bilen så jag ser ingen fördel med VOC av den anledningen
av Soft
s6025t skrev:Den stora fördelen med keyless är ju att du bara behöver trycka på startknappen för att starta bilen det o ha nyckeln i fickan det går ju inte med VOC den låser ju endast upp dörrarna sen måste du ju ändå ta fram nyckeln o stoppa i den i tändningslåset för att starta bilen så jag ser ingen fördel med VOC av den anledningen
Det er sant, jeg tenkte mer på funksjonaliteten med å se om dørene er låst...
Vet ikke om det finnes key less, uten PPC ?
av pergrein
Som jag skrev tidigare så säljs dom alltid tillsammas (KeyLess + PCC)...

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av gotfredsen
Det kan verka lite förrvirande att volvo valt att separera två saker som ändå alltid säljs ihop. Men det låter ju som att man får mer om man säger att man får keyless system och pcc system än att säga att man får en pcc med keyless funktion
av Raymond
Tack! VOC vete tusan om jag bryr meg om å bruke penger på. Var en her som hadde ett bra poeng, hva om du tappar/någon snor din mobil. Iogforsig samma sak med nycklarna en.... Men det KAN ju komma flera spennande saker til VOC med SW uppgraderingar, og da kan det ju kjenns snopet at valt bort det.
V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]

Tysta sommardäck V90

Köpte en V60 ultimate 23:a för ett par &[…]