Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av johnnype
Nej, det som TS hänvisar till finns inte.

CarMan har slagit huvet på spiken när han säger att hårdvaran inte finns för DVD-Filmspelande. Det gör faktiskt inte det innuti burken som är DVD och RTI-styrenhet kombinerat. Öppna upp och börja kolla, ingen MPEG kapabel krets så långt ögat når.

OT:
Jag har 500GB film och musik som jag kan se och lyssna på via den inbyggda skärmen utan att störa RTI funktionen.. fast då slaktade jag en Volvo TV-modul och anslöt en vanlig "off the shelf" USB Mediaplayer där jag flyttade IR sensorn till Centerhögtalarens galler så man kan peka fjärren frammåt och inget syns i kupén att det är något utöver det vanliga. Men detta var en helt annan femma.
Användarvisningsbild
av PerNorthug
johnnype skrev:OT:
Jag har 500GB film och musik som jag kan se och lyssna på via den inbyggda skärmen utan att störa RTI funktionen.. fast då slaktade jag en Volvo TV-modul och anslöt en vanlig "off the shelf" USB Mediaplayer där jag flyttade IR sensorn till Centerhögtalarens galler så man kan peka fjärren frammåt och inget syns i kupén att det är något utöver det vanliga. Men detta var en helt annan femma.
Kan du beskrive hvordan du har gjort dette? Ble veldig interessert....

Trond
Användarvisningsbild
av johnnype
PerNorthug skrev:
johnnype skrev:OT:
Kan du beskrive hvordan du har gjort dette? Ble veldig interessert....

Trond
Vet inte vad admins tycker men då får jag länka till ett annat forum där du kan läsa om vad jag gjort i bilen, bland annat TV-modulen här: http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php ... i&start=90

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg

Dessa fälgar sitter på min 740 GLT 16V[…]

Nu fick jag äntligen mössa att sätt[…]