- ons 22 jun 2011, 10:06
Tex har ju VW sålt förkrossande många fler Passat med 2.0D med AWD än vad Volvo sålt V70 D5 AWD, hade volvo haft D3 AWD tror jag man hade sopat banan med Passaten. Dessutom så är ju majoiteten sålda V70 D3/2.4D och inte D5.
Enzo skrev:Alla är inte som mig som prioriterar stor motor och tycker det är prisvärt. Det verkar faktiskt vara ganska få som tycker så.VolvoB20 skrev: Till V70 med 2.0 diesel (D3) får man ju lägga på 150.000 kr för Haldex AWD, för volvo skickar med 0.5 liter större motor och automat på samma gång.Eller 70 tusen, och ja, det är prisvärt som fan med tanke på hur mkt man får för de 70 tusen, varav 15 tusen är ett utrustningspaket, 18 tusen ger en D5-motor (prisvärt som fan, fattar inte hur nån kan snåla på de pengarna), 18 tusen automat, okej, här kommer den enda egentliga kostnaden som kan diskuteras, man tvingas på en automat. Då är vi uppe i 51 tusen. Återstår 19 för fyrhjulsdriften.
Så visst, låt folk välja till automat själva, men i övrigt är det ju inte mycket att tjafsa om. D5an gör ju V70n till en bra bil och att ens fundera på att köpa D3 och sedan vänta in ett polestartrim som kanske ger 20 hk till när man får 215 hk och 440 Nm idag för 18 tusen.
Detta är ju listpriser!
Tex har ju VW sålt förkrossande många fler Passat med 2.0D med AWD än vad Volvo sålt V70 D5 AWD, hade volvo haft D3 AWD tror jag man hade sopat banan med Passaten. Dessutom så är ju majoiteten sålda V70 D3/2.4D och inte D5.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.