Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dahlen
nu har jag börjat riva inredningen i bilen för kabeldragning :) tänkte passa på att dammsuga mattorna och tvätta alla lister. innan jag monterar igen :) bilder kommer till kvällen! :D
Användarvisningsbild
av päpplet
kör mattorna en och en i tvättmaskinen, dom blir som nya då och bilen luktar godare invändigt :wink:
Användarvisningsbild
av dahlen
så mycket orkar jag inte riva :) det tas någon annan gång. fick i alla kablar och testa så det fungerade sen kom regnet så var bara att bära in allt i förrådet. så det tog stopp där..
Användarvisningsbild
av dahlen
fick avsluta pga regnet.. får dammsuga imorgon, ska även ha något interiörskum ligga någonstans som jag tänkte köra på alla mattor och säten.

men lite bilder på vad som hände idag :)

ett stycke sittdyna borta. hittade inget kul under den..
Bild

efter jag slitit ur den så började jag lossa alla paneler och delar som gick i bagageutrymmet. var lite annan skit som följde med som låg ibak :)

Bild

rätt tomt. någon dricka och några färdskrivarblad ville visst inte med ut :)
Bild

dessa paneler ska tvättas av när dom ändå är ur. är rätt mycket damm och skit på den sida man inte ser i vanliga fall ;) kör på med lite interiör glans med så blir det snyggt :D
Bild

tomt! dammsugning på det! :)
Bild

lågnivå till stereon! :D
Bild

kopplade in allt för att se om den basen och allt fungerade som det skulle.
Bild

sen fick jag besök av regn och muller så fick lasta in allt i bilen och ta ledigt för dagen :)
Bild

nöjd för dagen iallafall :) fick även veta att mitt nya körkort borde komma imorgon :D
Användarvisningsbild
av dahlen
det ska jag testa :) har även nått medel som är till för interiör plast :)

har listat ut enda fördelen med att vara arbetslös med :) kunna gå ut mitt i mörkret och börja montera lite ;) fick ihop hela bagagedelen, fastsättning av bas och steg + kabelmontering återstår där :)

började med att skruva fast bakre delen av bagageplasten, sedan åkte denna plastbit på så man kunde montera armstödet,
Bild

monterat och klart!
Bild
Bild

här hamnar nog steget :) ska skruvas fast och likaså baslådan :)
Bild

och här kommer basen sticka ut tills jag köper eller bygger nått bättre med antingen basport ut genom skidluckan eller hatthyllan :D
Bild

imorgon monteras resten (beroende på vädret :) )
Användarvisningsbild
av dahlen
rev isär högra frambromsen då den har haft en tendens att vilja ligga på lite när som. gummipackningen var inte den finaste men lär hålla sommaren ut :) smörjde upp alla rörliga delar så hoppas jag slipper det nu :) sitter och funderar ifall det kan tänkas komma några pengar nästa vecka, om så är fallet så kan det kunna tänkas att bilen ska få sig en present :D
Användarvisningsbild
av dahlen
har bestämt mig för att budgetsänka bilen nu. men jag har aldrig kapat fjädrar i mcpherson typ. bara på en 140 och då tog jag bort fjädrarna. hur går man tillväga på denna bil? vad är lättast?

testade trycka ihop fjädrarna med fjäderspännare men tyckte fortfarande set var för mycket tryck för att våga kapa. (har lite respekt för kraften av fjädrarna)
överallt när man läser så ska det dock bara vara att spänna och kapa, men då lär det ju smälla till så in i :shock:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9

Jag har fått byta främre lambdasond tv&[…]

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. Al[…]

230fk går snålt

Detta är enda jag hittat på hur man m&a[…]

Rostskyddstips