Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

nån som kan lägga upp en bild el beskrivning på hur jag får loss/isär instrumentbrädan? skall dra ut servicelampan!
850 Gle 1993a
Senast redigerad av 1 Nexus, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Gjort en tydligare rubrik
Användarvisningsbild
av ÄRRet
Om du skriver vad du har för bil och motor MEN INTE använder 5 utropstecken efter frågan så kanske du får ett bra svar hur man släcker lampan på ett vettigt sätt.
Användarvisningsbild
av amcmannen
Min bil är en Volvo 850 Gle 1993a,Lampan går ej att släcka då det är fel på något kretskort har jag fått veta.Lampan i diagnostikboxen lyser endast med ett fast sken så enda sättet är at ta bort lampan
av *pettson*
Eller att spendera 150 kronor på ett annat instrumenthus eller kretskort för den delen. När du ändå öppnar brädan så byter du och problemet är löst på ett vettigt sätt.
av nypa00
Att plocka ner hela instrumentbrädan behöver du inte gör för att ta ur lampan till serviceindikeringen.
Det räcker att plocka ut mätarhuset så kan du byta/ta ur den lampa som du inte vill ha där.

Följ denna guide så ser du hur du gör för att ta av "locket" på instrumentbrädan.
http://www.backspegeln.com/tips_dator.asp
Värmare XC60 22-

Man kan ”lindra” det genom att inte g&[…]

Den stora annons-tråden

Har man en gammal SAAB kan man nu köpa knappe[…]

Värme Cirkulation

Prova att varva ur motorn lite mer än vanligt[…]

Återkommande värmeproblem

.. Vad kan "knäcka" motorvär[…]