Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena!

Fick köpa en volvo originalvinge med bromsljus billigt av en polare, passande v70 (-00 nya karossen) men han hittade inte mallen! Tänker inte gissa mig fram, och endast limma känna osäkert. Vill att den ska palla det mesta! :P

Har varit i kontakt med volvo, och dom har inga mallar på lager.

Finns det nån som vet vart man kan få tag på? Alternativt har nån liggandes hemma, och kan tänka sig hjälpa en mall-lös man i nöd? :)

Mvh
uno83 skrev:Har tyvärr inte kvar min. Jag tror att hålen matchar kryssen som du kan se på insidan av luckan, men jag förstår om du inte vill chansa med det :)
Hehe, näe inte direkt! :P Men "ska" det vara så? Att krysset är till för hålen?
Gör en! Limma vanl papper mot vingen. Rita på pappret runt med penna. Tryck in pennan i skruvhålen. Tag bort pappret, klipp ut.
kamilenski skrev:Gör en! Limma vanl papper mot vingen. Rita på pappret runt med penna. Tryck in pennan i skruvhålen. Tag bort pappret, klipp ut.
Har funderat på det med.. han jag köpte vingen av föreslog det, men det känns tveksamt! Ska pröva att följa ditt råd anyway.. och se hur mallen blir! :)

Tack!

Mvh
Hej !

Jag har kvar mina plastmallar som skall användas för ändamålet.

Jag har även de två medföljande formanpassade bitar dubbelhäftande tejp som medföljde monteringssatsen som du kan få.

Använde till min V70 -04.

Jag bor i Borås och du kan gärna låna mina om du har vägarna förbi.

Mvh mollan
mollan skrev:Hej !

Jag har kvar mina plastmallar som skall användas för ändamålet.

Jag har även de två medföljande formanpassade bitar dubbelhäftande tejp som medföljde monteringssatsen som du kan få.

Använde till min V70 -04.

Jag bor i Borås och du kan gärna låna mina om du har vägarna förbi.

Mvh mollan
Skanna en på rutat block. Och lägg ut här. Då kan alla kopiera :)
Kryssen stämmer.
Är även märkt där du ska dra kabel till bromsljuset.
Jag var osäker så borra först små hål o kolla, då såg det inte ut att stämma sådär bra men körde upp hålen ändå o vingen sitter exakt rätt.
Service Peugeot 107

Köpte en amerikansk (Thinkdiag) som är b[…]

Är det någon som har en bra lösnin[…]

Uppdatering: Tog ut säkring till CEM (nr 27) […]

serviceavtal

serviceavtal lönsamt eller ej? 500kr må[…]