Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av opA
Hoppas att ett par bilder på din bil kan leta sig upp på din bil under morgondagen nu då ??! ;)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Grattis! Hade en sån sålts i Sverige hade jag nappat direkt!

3000 mil eller 12 månader, det som inträffar först, brukar det vara.
Användarvisningsbild
av SilverJ
Hej,
Har fått veta att Volvo Luxembourg hanterar Heico modellen på garantin. Om jag åker upp till Sverige och får problem där så får jag betala för reparationerna och sen får jag be Volvo Tyskland om återbetalning, vilket enligt Volvo här inte kommer att vara några problem.
Om du vill ta hem en till Sverige kan jag säkert hjälpa dig härifrån... (Det enda problemet med denna modellen i Sverige borde vara som ovan att man måste be Volvo tyskland......)
Användarvisningsbild
av SilverJ
Åkte ner och hämtade gumman idag. ;)
http://www.jagrullar.se/forum/album_pag ... ic_id=1975

En fråga: vad kan åstadkomma små små stenskott över i stort sett hela fronten? Racing på bana? Gruskörning? etc? Kommer få lackera om fronten på verkstadens bekostnad men vill gärna försäkra mig om vad som kan ha hänt.

Mvh,
Johan
Användarvisningsbild
av CabBO
GRATTIS till en snygg och häftig bil. Hoppas du får bättre tur med denna och många lyckliga mil :D
Gärna lite fler bilder sen.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Det är just kruxet med garantin i Sverige som gör det besvärligt. Själva bilen borde inte vara några problem, men Heico-grejerna....

Bilar som har rullat mycket på autobahn brukar kunna få lite stenskott. Har dom provat att polera bort det?
av viktore
SilverJ skrev:Åkte ner och hämtade gumman idag. ;)
http://www.jagrullar.se/forum/album_pag ... ic_id=1975

En fråga: vad kan åstadkomma små små stenskott över i stort sett hela fronten? Racing på bana? Gruskörning? etc? Kommer få lackera om fronten på verkstadens bekostnad men vill gärna försäkra mig om vad som kan ha hänt.

Mvh,
Johan
En kvalificerad gissning är att den körts mycket på motorväg, och då åkt på stenskott när man kört ikapp eller blivit omkörd av bilar i högre farter.

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]

V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]