Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xcrookie
llesrof skrev:Nu vet jag inte hur det är med B&O:s CD-spelare, men min Denon-förstärkare har phono-kontakter för AUX-ingången och alla andra analoga ingångar. Det heter även RCA-kontakt. På volvostereon sitter det en DIN-kontakt till CD-växlaringången- Den ser helt annorlunda ut så din kabel kommer ikke at virke så godt. Ett iPod-interface kostar omkring 1200 SEK.
http://www.carputer-shop.co.uk/ipod-iph ... volvo-p-49
Når jeg ser på AUX inngangen på bildet nederst her:
http://www.auxadapter.se/index.php?id=8
så ser den faktisk ut til å passe min kabel-kontakt med 7 pinner. Pussig.
av xcrookie
Bewsfroe skrev:
xcrookie skrev:
Bewsfroe skrev:CD-växlaringången sitter bakom stereon ja. Har du inget krav på att det ska kunna gå att styra ipoden via rattknapparna så kan jag rekommendera den betydligt billigare aux-adaptern från http://www.auxadapter.se
OK, så da justeres volumen med I-pod'en da?
Volymen justeras på stereon/ratten! Låtbyte sker via iPod!

Bild
Fin løsning. Får du virkelig plass til Adapter boxen rett bak dekselet? Det ser så trangt ut bak der i flg. monteringsanvisningen.
av Bewsfroe
xcrookie skrev: Fin løsning. Får du virkelig plass til Adapter boxen rett bak dekselet? Det ser så trangt ut bak der i flg. monteringsanvisningen.
Själva adaptern ligger bakom/under stereon. Man får dra fram en sån här om man vill göra en liknande lösning som jag har:

Bild
Användarvisningsbild
av gurrish
nackdelen med auxadapter är att man måste koppla in separat laddning (=mycket sladdar)
av xcrookie
gurrish skrev:nackdelen med auxadapter är att man måste koppla in separat laddning (=mycket sladdar)
Ja, jeg undrer fortsatt på om jeg bare kan bruke min AUX kabel som jeg i dag bruker på Bang&Olufsen spilleren. Kontakten ser helt lik ut som den som sitter bak i CD-spilleren i bilen (i flg. bilde på monteringsanvisningen), men hvorfor skulle det da være nødvendig med en box som du har?
Det er jo egentlig bare og prøve siden jeg allerede har kabelen :roll:
av xcrookie
xcrookie skrev:
gurrish skrev:nackdelen med auxadapter är att man måste koppla in separat laddning (=mycket sladdar)
Ja, jeg undrer fortsatt på om jeg bare kan bruke min AUX kabel som jeg i dag bruker på Bang&Olufsen spilleren. Kontakten ser helt lik ut som den som sitter bak i CD-spilleren i bilen (i flg. bilde på monteringsanvisningen), men hvorfor skulle det da være nødvendig med en box som du har?
Det er jo egentlig bare og prøve siden jeg allerede har kabelen :roll:
Da er det testet med negativt resultat. Kontakten passer, men I-pod'en blir ikke oppdaget. Det må nok et AUX-adapter til for å lure spilleren til å tro at det er en CD-veksler. :wink:
av xcrookie
Bewsfroe skrev:
xcrookie skrev: Fin løsning. Får du virkelig plass til Adapter boxen rett bak dekselet? Det ser så trangt ut bak der i flg. monteringsanvisningen.
Själva adaptern ligger bakom/under stereon. Man får dra fram en sån här om man vill göra en liknande lösning som jag har:

Bild
Elegant. Den ledningen følger vel ikke med? Og hvordan fikk du kontakten til å sitte så fint i dekselet?
av Bewsfroe
Nej den följer inte med. Kostar dock inte många kronor! Jag skalade av en bit i änden på kabeln, borrade ett hål i panelen och tryckte dit det. Lite lim kan underlätta också.
V70 D3 2012, P241300

Upp ⬆️⬆️

Volvo s80 99' svarar ej på gas

Ja nu har jag testat o byta till ett annat gasspj&[…]

Elpriset

Räkningen kom igår. 5145 kr för 1[…]

Några felkoder???