Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Såg på Bilias hemsida att de hade ett pris på avgassystem och r-design bakdel. Enligt mig själv är det helt idiotiskt att lägga dessa pengar på det här men bilen blir helt enkelt mycket snyggare med det. Jag har en 2,4d my10 och det är ju enkelt utblås på den, finns det några begränsningar om man vill ha dubbelpipigt som 2,5ft modellen. Pris för enkelt avgassystem och lackeringskostnad är 8835 kr, vad kan tänkas att en sådan montering kostar? Eller skall man skita i att?
Ska du ha bilen i några år så är de klart värt de.. underbart gott är de med dubbla utblås ska jag säga.. man får lite "prestanda"-tankar på de hela :P haha

Nej men, jag skulle nog ta en funderare för de höjer, som du säger, utseendet på bilen :)
jag hade då inte lagt ner de pengarna. det känns liksom som om man lurar sig själv, försöker lura andra. Alla dessa "optik" prylar känns inte riktigt rätt. Varför försöka ge ett intryck och en look som bilen inte kan leverera prestanda mässigt...

typ, vill jag ha en S4 eller s6'a, så hjälper faktkt inte S-line på en vanlig, antingen plöjjer man helt, eller låter bli... Så tycker jag i.af. jag hade lagt ner pengarna på Polestar eller ngt :))))) Lite coolare med en helt vanlig V70 loook, som går som faaaan :)))))))))))
Jag har bygd min 08'a 2,4D om til R-Design med dubbla pipor. Kjolan kostar ~1200 SEK och avgassystemet kostar ~3300 SEK. Var på JB och hittade "heatshielden" til under bilen i högar sida. Dertil kommar beslag til avgas högar sida til ~150 SEK och lakering coh evt. montering. Detta klarede jag själv, så rundt 4700 SEK för alt. 8)

Inte så farligt tyckar jag.

Mvh,
Kristian
Såg något mycket fult på Upplands Motor. En V70 MY11 2,0F med R-designfront (spoilerkåpor, grå speglar etc.), 205-60-16
-däck etc. Inte snyggt tycker jag, påminner om min pappa som hittade en begagnad 325i med M-stötfångare fram, 16" fälgar och inga M-grejer i övrigt...
PH

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]