Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lillolle
Har en volvo v70 2003 som är servad och underhållen på alla vis, dock har jag ett klonkande ljud i vissa lägen ibland när man åker över vägskador men också vid fullt rattutslag. Dämparna fram/bak bytta krängshammare bytt spindelleder bytta ja det som kan bli slitet och ge missljud är bytt både fram och bak. Men tyvär så är ljudet kvar. Nån som kan ge nån litet tips om va det kan vara. Kanske man kan få nån loiten tråd att gå på
av Stefan62
Det låter onekligen som krängningshämmare, men Du skriver att de är utbytta. Det kan ju vara så att det är fel monterat eller att någon utbytt del inte var ok.
av Lillolle
Får väll kolla på dessa igen då. men dom är byytta februari 2011, så det vrakar långsökt. Tack för svaret
av Lilj
Här är tre fel som jag haft som hade ungefär samma symtom som dig.

1.Ett krängningshämmar stag som satt löst och glappade.
2. Övre fjäderbenslagringen slut höger fram.
3. Gummit längst ner på fjädern slut. (det blev ett mer gnekljud)
av chibaata
Innan -03 så finns det Inge gummi i "fjäderkoppen" testa hissa upp bilen o blås rent vid fjädern med luft eller ännu bättre en högtryckstvätt. Haft samma problem. En gång va de krängningshämmaren men det där fjäderljudet låter mycket högre. Kändes som hela framvagnen skulle lossna

Några felkoder???

Jag antar att det är laddtrycksgivaren du men[…]

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]