Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fellow
Cyber; Det är grymt med 3-vägs:D

Nightmare89; Bara sätta igång då;)

Jag ska se om jag kan ruska fram 2 nya dörrsidor fram ur plånboken så jag kan modda in 6.5" stabilt. Men behöver ett slutsteg då så jag får ordentligt med power så jag inte bränner högtalarna. Har fastnat för två andra steg nu än DLS A3. Så det kommer bli antingen Mosconi AS200.2 eller Audison LRX 2.9
Användarvisningsbild
av Fellow
Nightmare89 skrev::D Hänt något kul här då? :P
Njae inte direkt. Har varit hos morsan o farsan i helgen så blev inte mycket gjort. Ska försöka montera diskanterna i veckan och kanske börja plasta A-stolparna då förhoppningsvis. Annars är de lugnt, vill börja med dörrsidorna också men känner att jag vill köpa mig ett par dörrsidor först att leka med istället för att köra runt med bilen nerriven:/
Användarvisningsbild
av Fellow
I brist på annat så valde jag att lackera kopparna för mellanregistren tills dess att jag lägger vinyl.
Håller även på att plastar för test med 6.5" i dörr men tveksamt om det kommer att fungera eller bli tillräckligt snyggt men får se:)

Bild
Bild
Bild
Fan fellow det där vart ju inte alls så tokigt som man skulle kunna tro när man ska lacka.
Användarvisningsbild
av Fellow
cybermunk skrev:Fan fellow det där vart ju inte alls så tokigt som man skulle kunna tro när man ska lacka.
Näe tyckte det inte det blev så dumt alls! Lite bättre finish skulle man kunna ha men får se om man klär eller gör dem riktigt fint lackerade.

Just nu har jag rivit av högtalargallret på passagerardörren och lagt plast och tre lager glasfiber över så det är stenhårt nu. Har skärt ut och ska väl passa in den på dörren sen o se om man kan bygga en baffel ovanpå den och slippa riva hela dörren för att få fast en 6.5" men som sagt, de beror på hur snyggt de går att få med tanke på att baffeln bygger ju utåt en bit.
Fellow skrev:
cybermunk skrev:Fan fellow det där vart ju inte alls så tokigt som man skulle kunna tro när man ska lacka.
Näe tyckte det inte det blev så dumt alls! Lite bättre finish skulle man kunna ha men får se om man klär eller gör dem riktigt fint lackerade.

Just nu har jag rivit av högtalargallret på passagerardörren och lagt plast och tre lager glasfiber över så det är stenhårt nu. Har skärt ut och ska väl passa in den på dörren sen o se om man kan bygga en baffel ovanpå den och slippa riva hela dörren för att få fast en 6.5" men som sagt, de beror på hur snyggt de går att få med tanke på att baffeln bygger ju utåt en bit.

Kolla gärna in min jag har gjort så xd :-)-)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10
Baklucka låser ej

Det är vanligt fel att kablarna till baklucka[…]

Kupéfläkt "döda utblås"

Vet ej hur det är på Volvo, men på[…]

Rostskyddstips