Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PWE
Hej!

Helt plötsligt blev jag sugen på att ha sådant handtag som sitter på tunnelfacket som finns på xc70 till vår v70. Så min fråga är om det är samma tunnelfack som finns på både xc70 och v70 av samma årsmodell typ -04. Utifrån de bilder som jag sett på bildelsbasen så ser det identiskt ut vid jämförelse av de båda modellerna. Och är det enkelt att montera dit den?

Tacksam för svar! Mvh Dan
av Henryk
Handtaget e ju snyggt, homogen metall (xc70 -07) - men det e svinkallt på vintern och stekhett på sommaren - tar lååång tid tills det värms/kyls av kupeluften, så ofta blir handtaget en obehaglig upplevelse...rätt så korkad "xc-styling" faktiskt....:-)
av PWE
Hej och tack för svaren!
Jag visste inte att handtaget var i metall. Men hur som helst så monterade jag det igår kväll. Anledningen är också utöver särskilda designen är att min fru brukar vilja "hålla" i nåt när jag svänger, och då skall ni oxå veta att jag inte är nån som kör snabbt in och ut ur kurvor o liknande... Det där med kyla och värme på handtaget - det kan jag leva med! Jag är iallafall glad för mitt extra handtag! Mvh Dan
av Henryk
Samma här - det är min fru som håller i handtaget - och svär över det - själv kan jag leva med det ;-) ! Aha - nu ser jag att det ser lita annorlunda på 04a - kanhända ett annat handtag då .. Min metallklump kan ju ingått i 07ans facelift....

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg

Dessa fälgar sitter på min 740 GLT 16V[…]

Nu fick jag äntligen mössa att sätt[…]