Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Erico
Köpte fast drag och monterade förra veckan. Betalade allt som allt med rabatt 2950:- på Volvo, monterade själv på ca 2 timmar. Behövde inte ladda nån mjukvara, funkade direkt.
av Adermalm
Erico skrev:Köpte fast drag och monterade förra veckan. Betalade allt som allt med rabatt 2950:- på Volvo, monterade själv på ca 2 timmar. Behövde inte ladda nån mjukvara, funkade direkt.
Vad ingick i det du köpte då?? Drag och ledningsmatta förstår jag... styrenhet?? Dimljusapp??
Användarvisningsbild
av Erico
Adermalm skrev:
Erico skrev:Köpte fast drag och monterade förra veckan. Betalade allt som allt med rabatt 2950:- på Volvo, monterade själv på ca 2 timmar. Behövde inte ladda nån mjukvara, funkade direkt.
Vad ingick i det du köpte då?? Drag och ledningsmatta förstår jag... styrenhet?? Dimljusapp??
Allt ingick. Drag, ledningsmatta, styrenhet och kulskydd. "Dimljusapp" vet jag inte vad det är men i beskrivningen för ledningsmattan fanns instruktioner hur man skulle koppla för dimljus och laddning till ev husvagn. Det var två (tror jag) extra kablar på mattan man skulle stoppa in i ett kontaktstycke, vart beroende på vilken funktion man ville ha men det sket jag i då jag inte behöver nått av det.
av Adermalm
Var till en icke märkesverkstad igår som ändå har uppkoppling mot VIDA. V70N fr.o.m 2006 års modell kräver omprogrammering via VIDA, tidigare modeller räcker med nyckel i läge 2 och batteripåkoppling...

Fick dock MYCKET bättre pris hos denna verkstad, 5000:- inkl material och allt jobb inkl VIDA, alltså 2570:- billigare än hos Volvoverkstaden... inte klokt ju... med material och eget jobb inkl att sen åka till Volvo och fixa VIDA så tjänar jag max 200:- gentemot denna verkstan... gissa vem som får göra jobbet... :D
av mleja
Jag köpte ett komplett fast drag med allt vad som behövdes från bildelsbasen för 1200 med frakt.
draget hade suttit på en bil som endast rullat 3000 mil och var i bra skick.
Jag satte på det på ca 2 timmar och det var jätte lätt.
Användarvisningsbild
av Erico
Adermalm skrev:V70N fr.o.m 2006 års modell kräver omprogrammering via VIDA, tidigare modeller räcker med nyckel i läge 2 och batteripåkoppling..
Lät konstigt. Hjälpte en kompis montera kula på sin my06 och elen funkade direkt utan programering.
av johnny52
Jag monterade oxå själv dragkrok på min V70 07.Det var bara att koppla in kontakten till "styrdosan" och vibs så funkade allt.
Det är bara om man har 13poligt uttag som det behövs programering enl. vad jag har hört.

Några felkoder???

Jag antar att det är laddtrycksgivaren du men[…]

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]