Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av John944
Tänkte köpa 850 95-97:a. 144hk eller 170hk, har ej bestämt mig än. Vill bara att den skall krångla så lite som möjligt. Ngn som har ngra råd? AC´n kan ju vara lite av lotteri, men vill gärna ha. Om den skulle sluta fungera,påverkas även vanliga fläkten då med? Funderar lite på manuell eller automatlåda...vad är tillförlitligast, påverkas bensinförbrukningen m.m?

...vill så gärna veta :shock:
Användarvisningsbild
av ketto
John944 skrev:Tänkte köpa 850 95-97:a. 144hk eller 170hk, har ej bestämt mig än. Vill bara att den skall krångla så lite som möjligt. Ngn som har ngra råd? AC´n kan ju vara lite av lotteri, men vill gärna ha. Om den skulle sluta fungera,påverkas även vanliga fläkten då med? Funderar lite på manuell eller automatlåda...vad är tillförlitligast, påverkas bensinförbrukningen m.m?

...vill så gärna veta :shock:
Tjaaaa, en SE och GLT är de ju egentligen ingen skillnad på förutom att GLT:n drar bättre på högre varv! Va ja har läst och va folk har skrivit!
Båda kan ju va lika mycke problemfria, ECC kan ju spöka på vilken bil som helst... Kolla så den funkar....
Automat är ju skönt men ja föredrar manuell, många som felkoder på sina automatare, byta olja, sköljning av lådan och så.... Förbrukningen är nog lite bättre me manuell, men de beror ju på hur man kör och vart man kör, t ex Stockholm, mycke rödljus och stillastående!

Och att inte förglömma... Packboxen mellan motor/växellåda kan läcka!
Ingen rolig historia att byta enligt folk som gjort de men som måste göras! En Volvofirma vill ha duktigt betalt för de,(8000 kr och upp) ett jobb som klarar själv om har tillgång till lyft och verktyg.... I samband me sånt jobb byter man koppling om bilen gått långt!
Användarvisningsbild
av volvo_850.se
hej på dig köp glt ja hadde en vanlig 850 se 144 hk den är slö sen byte mot glt den svarar bättre vid omkörningar piggare bil desutom om man vill kan köpa en kn filter sportluftfilter då blir änubättre de som han säger att de samma de är de inte har man ögt 144 hästare i 5 år då vet man va man pratar om men glt går lite biligare motor behöver inte anstränga sig så mycket för att köra typ 110 min åsikt är GLT de klart du ska tänka själv för att man köpper inte bil som lördags godis testa noga innan du köpper och lycka till m.v.h recondare
av John944
Tack för svaren! Jag provkörde en manuell 144 hk...lite väl slö tyckte jag. Men sen körde jag en automat 144hk, den kändes väldigt pigg i jämförelse...hur kommer detta sig? :shock:
Användarvisningsbild
av volvo_850.se
John944 skrev:Tack för svaren! Jag provkörde en manuell 144 hk...lite väl slö tyckte jag. Men sen körde jag en automat 144hk, den kändes väldigt pigg i jämförelse...hur kommer detta sig? :shock:
den har en annan utvexling på vexlar jämfört med manuel :wink:

Tack för hjälp, nu är beställn[…]

Polestar 4 på gång....

Testar att fråga här. Har provsuttit P[…]

Start stopp

Har meddelande start stopp service erfodras g&arin[…]

Besiktningsfråga

Har meddelande start stopp service erfodras g&arin[…]