Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ullrik
Hej har en volvo v70 och fått en felkod positionsljus. Denn bakre övre är trasig. Men när jag skulle byta fick jag med mig hela hållaren plus lampan. När jag läser i intruktionsboken står det att man ska vrida så ska lampan lossna. Jag tycker det verkar lite lustigt borde väl vara så att man drar ut hela sedan drar loss och byter lampan. Men hålet där lampan sitter är ju gjort för att en liten kvinnlig hand ska komma åt. Mina skoghuggarhänder är det ju skitsvårt. SÅ undrar nu hur jag får loss lampan från lamhållaren sitter som berget för lossna gjorde den inte

Tacksam för svar
Som jag förstått de så har du lampan med hållare löst?

Du trycker ner lampan 1mm eller nåt i själva hållaren och vrider. Funkar inte detta så får du knacka sönder lampan och sen dra loss sockeln med en tång eller dyl.

Frugan fick med sina mindre händer hjälpa mig med återmontering :)

Lycka till
Nej nej nej! Då har du en lampa liggande löst däri. Du sätter fast nya lampan i hållaren. Samma här att du trycker ned den nån mm sen vrider du så den hakar i. Sen monterar du tillbaka allt.

Lycka till!
Det är ett "pilljobb" att få tillbaka lamphållaren till de övre positionsljusen, men ge inte upp, det går! ;)
LOTEZ skrev:Nej nej nej! Då har du en lampa liggande löst däri. Du sätter fast nya lampan i hållaren. Samma här att du trycker ned den nån mm sen vrider du så den hakar i. Sen monterar du tillbaka allt.

Lycka till!

Nej jagh ar lampan pch hållaren o ett. Alltså lampan sitter fast i hållaren
av NiKeMaN
ullrik skrev:
LOTEZ skrev:Nej nej nej! Då har du en lampa liggande löst däri. Du sätter fast nya lampan i hållaren. Samma här att du trycker ned den nån mm sen vrider du så den hakar i. Sen monterar du tillbaka allt.

Lycka till!

Nej jagh ar lampan pch hållaren o ett. Alltså lampan sitter fast i hållaren
Om man kör med billiga glödlampor, typ Biltema så har dom en förmåga att brännas fast i denna lamphållare. Köp en ny på Volvo. Kostar som en kaffekopp på macken.
Oki har köpt ny lamphållare plus lampa. Frågan är skall man sätta fast lampa i hållaren och sen trycka ditt allt. Eller lampan först sen köra på hållaren. Har satt fast lampan i hållaren men går fan inte att få ditt skiten vill ej fästa
lampan i hållaren, och sedan in i insatsen. Det är ett pilljobb, men det går! Ha tålamod.
Trycker du dit lampan först så kommer den att ligga i insatsen.

När byttes bränslefilter senast?

Stefans 968

Bra val. Det röda såg väldigt myck[…]

Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]

Volvo V5 D2 2012. Koppling

Hej Kopplingen tar fint och jämt i börja[…]