Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det räcker med intyget.
På Polestar`s hemsida framgår det att en registreringbesiktning kostar 640kr men jag vet inte om det stämmer
Enligt SBP är avgiften 380kr
Jag är precis i samma situation och ska regbes. efter Polestar optimering imorgon:-)

Bilprovning
Registreringsbesiktning - Ändrat registrerat fordon
http://www.bilprovningen.se/Externt/bpw ... ument&m=26

Polestar hemsida:
Hur går det till att registreringsbesiktiga min bil efter en effektoptimering med Polestar Performance?
När du har effektoptimerat din bil hos Volvohandlaren får du ett intyg från Volvo Personvagnar tillsammans med kvittot vid betalning. Du bokar sedan själv tid hos Svensk Bilprovning för en registreringsbesiktning. Vid tidsbokningen kontrolleras att den aktuella anläggningen utför registreringsbesiktningar, vissa mindre anläggningar saknar personal med rätt behörighet för detta.

Vid registreringsbesiktningen uppvisas intyget från Volvo Personvagnar för personalen som utför besiktningen. Man utför en enkel registreringsbesiktning, kallad A2A. Kostnaden för en registreringsbesiktning ingår inte i priset för effektoptimeringen. Priset är 640 SEK
Pelle om du har möjlighet skulle det vara intressant att höra hur det gick för dig imorgon, hur mycket du fick betala och vad dom sa.

Har läst lite på andra trådar om att vissa har varit med om att dom har vägt bilen också och då skulle det ju bli 380 + 300 = 680:- vilket nästan är summan polestar själva skriver...
Jag ringde också SBP och frågade vad en reg besiktning efter effekt optimering skulle kosta, fick svaret att det skulle kosta 940:- plus vägning 300:- så tot 1240:-...

Känns som dom själva inte riktigt har koll på vad som gäller, blir spännande att se vad man får betala på måndag.

Jag har en Volvo V70 2,5 FT.
Har nu optimerat bilen och efterfrågade intyg för regbes och fick till svar " något intyg har inte jag att ge dig"
Vad det står på Polestar`s hemsida ska man få intyg hos Volvo handlaren.
Hur har det varit för er andra - har ni fått intyg?
av Cox
PelleHansson skrev:Har nu optimerat bilen och efterfrågade intyg för regbes och fick till svar " något intyg har inte jag att ge dig"
Vad det står på Polestar`s hemsida ska man få intyg hos Volvo handlaren.
Hur har det varit för er andra - har ni fått intyg?
Du skall få ett intyg från Volvo ÅF när denna optimering görs, denna ligger ju till grund för typgodkännandet.
Personen i fråga hos ÅF är inte påläst angående detta. Jag fick mitt intyg direkt i handen påskrivet inga problem alls, bara dom vet vad dom gör :-)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12
Transmissionsolja till M66

Hej, Frågan gäller en v70 2011, D3, ma[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]