Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hög efterfrågan och japan problem etc så har bensinarna haft längre leveranstid.
Glöm inte bort att det är industrisemester 29-32 också.
Själv gick min V60 D5 till status 2 förra veckan, bilen går online denna vecka och har levereras om ca 2 veckor.
Jag beställde 20 april. Min åf ringde igår och sa att hans ursprungliga levtid ser ut att hålla, v26-27. Han har en levdatum på ankomst till åf på 30 juni. Jag sa då att jag måste haft lite tur med tanke på Japankrisen etc. Han sa då att de hade gjort lite handpåläggning och prioriterat om i ordrarna så att de sålda bilarna hos dem har fått gå före deras beställda demobilar eftersom demobilarna inte är sålda ännu. Bra kundfokus tycker jag :D
msi skrev:
Mrmuscle skrev:Jag beställde min t3 början av april. Leverans början av sep säger bilia idag! ?????? Hur skulle det kunna gå till?
När ni säger attå ni får era snart! Kan man kräva ersättning eller nåt?
Det är verkligen en seg väntan. Beställde också en V60 med T3 i april (11:e) och står och stampar på status 1 med leverans andra halvan av september :(
Här är en till som väntar... beställde 2/3 (vecka 9) och önskade då leverans v25, vilket inte skulle vara något problem! Men som så många andra så blir det en MY12 som just nu står på steg 1 och leverans V30.... :(
Verkar ha hittat följande mönster.

6 veckor före preliminär lev datum låses ordern för ändringar.

Därefter kan bilen börjas tillverkas närsom helst men vanligast 3-4 veckor efter att ordern låst sig.

Leverans 1-2 veckor före preliminär leveransdatum är inte ovanligt.
gotfredsen skrev:Verkar ha hittat följande mönster.

6 veckor före preliminär lev datum låses ordern för ändringar.

Därefter kan bilen börjas tillverkas närsom helst men vanligast 3-4 veckor efter att ordern låst sig.

Leverans 1-2 veckor före preliminär leveransdatum är inte ovanligt.
Tack! Precis det där har jag letat efter. Min order låstes igår, men då behöver jag inte kasta mig in och ut på Min Volvo för att kolla orderstatus riktigt ännu. Det bör ta ett par veckor till då innan något händer. Det känns ändå hanterbart nära (till slut, lade beställningen 28/2)
:D
På minvolvo står endast ordernummer, Modell och Motor ifyllt jag antar att man ser mer när man kommer närmare leverans veckan eller hur ser det ut för er? Jag har ju som sagt leverans v.38 men det skulle så klart kännas bra om man ser vad som är beställt på minvolvo redan nu.
xins skrev:På minvolvo står endast ordernummer, Modell och Motor ifyllt jag antar att man ser mer när man kommer närmare leverans veckan eller hur ser det ut för er? Jag har ju som sagt leverans v.38 men det skulle så klart kännas bra om man ser vad som är beställt på minvolvo redan nu.

Nej, du kommer inte se mer. oavsett om det är lev status 2 eller lev.status 8.
Jag vet, jag hämtade ut min nya bil idag :-)

Känns som sajten fortfarande är "halvfärdig" då det är sådan viktig infö för kunden som trots allt saknas.
s6025t skrev:Det är längst leverans tid just på T3 av någon anledning. D3 D5 o T6 är det 5-8 veckors levtid på vet att personer som beställt D5 T6 i april redan fått sina bilar nu.
Min T6:a har 16v lev tid, dock är det ju semester imellan. Säljaren påstod när jag lade ordern att det var sådant tryck att leveranstiden ökade
med nästan 1 vecka för varje dag senare man beställde. Bra för Volvo, kass för mig . :) Han nämnde även att han trodde att Volvo eventuellt skulle sätta
in extra personal under semestern för att jobba ikapp, isåfall kanske man kan få lite tidigare leverans.
Min låsta order gick precis över till Steg 2 ... :shock:

Då är det bara mellan 15 - 19 dagar kvar till bilen är i min ägo :-)))))
eftersom det verkar som att Steg 2 - > Steg 8 för XC60 veckar snitta på ca 2,5 veckor

endast 6 veckor från att jag beställde min XC60 till att jag nu är på Steg 2 :shock: :shock: :shock:
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 45

Jag hade ca 60 PSI = 4100 hPa på lågtr[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Innerskärmarna lär sitta med 4-5 plastmu[…]

Ett avgasprov hade varit bra för att se hur m[…]

Beställt en XC60 i Juni med uppskattad levera[…]