Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

KKR skrev:Jag vidhåller att jag aldrig behövt det. Jag har haft många Volvo, som haft vagnskadegaranti, och har alltså utökat min försäkring från halv till helförsäkring många gånger. Men jag har aldrig visat upp bilen vare sig det var Volvia, Trygg-Hansa eller Folksam som jag tagit försäkringsutökningen i.
Det där handlar om helt andra saker, då handlar det ju om nya bilar där vagnskadegarantin gått ut och då är det ju inga problem eftersom du redan haft en vagnskadeförsäkring, även om det varit i ett annat bolag. Däremot om du med en äldre bil vill höja från halv till helförsäkring så är det oftast andra regler man går efter.
crumpets skrev:Jag har blivit chaffis till årets följe till arvikafestivalen i år igen... Förra årets lackskador är bara knapphändigt tillfixade.
Funderar på att teckna en helförsäkring i år så att man kan få hjälp med omlackering om nåt smartskaft får för sig att ställa smutsiga ölflak på plåten och riva hål i lacken igen :|

Men... Räknas det som bedrägeri att köra med trafikförsäkring till vardags men försäkra upp inför en kommande riskperiod sådär?

Du slipper köra, iallafall till just Arvikafestivalen, det har lämnats in ansökan om konkurs idag, tyvärr...
Vi som beställt nya V60

Tycker ni inte att V60n är alldeles fö[…]

Bak 30-21.4=8.6 Slitagegräns enligt Haynes 8.[…]

95E10. Kör ändå 95% på el s&[…]

Familjen önskar en XC90 för att få[…]