Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hej!

ser du inga uppenbara defekter kan du ta eltejp eller maskieringstejp å sätta längs me listen så tejpen tätar över listen/rutan. så kan du testa en list åt gången.

men på min var de klart ock tydligt vilken som var dålig. hadde släpp å satt löst så de pressa in luft mellan listen och rutan, vilket resulterade i att den började vibrera i högre farter
figge77 skrev:hej!

ser du inga uppenbara defekter kan du ta eltejp eller maskieringstejp å sätta längs me listen så tejpen tätar över listen/rutan. så kan du testa en list åt gången.

men på min var de klart ock tydligt vilken som var dålig. hadde släpp å satt löst så de pressa in luft mellan listen och rutan, vilket resulterade i att den började vibrera i högre farter
Okej ska se efter lite mer noga, alt testa att röra på den.
åkte runt 6 mil med bilen idag och låg runt 150 vissa gånger bara för att se om det lät sådär igen. det var helt knäpptyst! Undra vad det kan vara.. har ju inte gjort nått åt det liksom
Mkjn skrev:
baztubox skrev:
samma ljud hade min bror på sin volvo v70..... det va listerna vid fram rutan som spökade. kolla dom
Hur såg ni att dom var konstiga?
man såg det inte utan man hörde det bara när det var varmt ute. var det kallt ute så hördes det ingenting.

Fick ta bort listen på högra sidan och på med lite fog. Sedan ditt med listen igen och det va fixat.
baztubox skrev:
Mkjn skrev:
baztubox skrev:
samma ljud hade min bror på sin volvo v70..... det va listerna vid fram rutan som spökade. kolla dom
Hur såg ni att dom var konstiga?
man såg det inte utan man hörde det bara när det var varmt ute. var det kallt ute så hördes det ingenting.

Fick ta bort listen på högra sidan och på med lite fog. Sedan ditt med listen igen och det va fixat.
Det har du rätt i. Det låter bara när det är riktigt varmt ute!! Har inte tänkt på det faktiskt.
Kena skrev:Lyssnade på en dator med lite bättre ljud ny, låter som någon ovan skrev att det är vindljud alt. något inne i kupen. Hjullager kan du nog ivf. glömma, det låter inte sådär.
Det är dåliga och obalanderade däck bak av förra ägaren så bilen går som en traktor baktill stt den är mycket ojämn tror det kan va det som låter i bakgrunden. Men jag vet fortfarande inte vad det är som låter så illa..:(
Kena skrev:Lyssnade på en dator med lite bättre ljud ny, låter som någon ovan skrev att det är vindljud alt. något inne i kupen. Hjullager kan du nog ivf. glömma, det låter inte sådär.
Är själv inne på samma spår. För övrigt finns det inget mer irriterande med ett sånt ljud!

Dum fråga, hur öppnas den här te[…]

Är det bara Orbit som har funktionen att prog[…]

Värmare XC60 22-

Om man inte kan köra på el i riktigt ka[…]

Hej jag sitter med samma fekod 0095. Bilen gå[…]