Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 1bilar
har en fråga angående bromsning på min S60!
vid bromsning slår pedalen lite upp och ner
och det hörs ett "brummande ljud", den drar
inte på något håll och vad jag kan se är det
belägg kvar!
någon som vet något om detta?
så tackar jag så mycket!
Användarvisningsbild
av MartinS
Av den korta beskrivningen gissar jag på skeva skivor bak.

/Martin
av Provocative
Vet att detta inte har något med tråden att göra. Men måste ändå få dela med mig.
Hade problem med misständning. När jag skulle till Helmia för att köpa ny tändspole så la bromsservo av. Visserligen hade jag standardvarningen i panelen om Emulussioner saknas. Men den är ju standard när det är fel på en Volvo. Tur så hade jag felkodsavläsaren kvar i bilen. Inga felkoder alls på mer än misständningen. Men jag chansade och raderade felkoder o vipps så hade jag servo igen. Ibland blir man fundersam på skumma bilar:D
av Provocative
Vet att detta inte har något med tråden att göra. Men måste ändå få dela med mig.
Hade problem med misständning. När jag skulle till Helmia för att köpa ny tändspole så la bromsservo av. Visserligen hade jag standardvarningen i panelen om Emulussioner saknas. Men den är ju standard när det är fel på en Volvo. Tur så hade jag felkodsavläsaren kvar i bilen. Inga felkoder alls på mer än misständningen. Men jag chansade och raderade felkoder o vipps så hade jag servo igen. Ibland blir man fundersam på skumma bilar:D

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg

Dessa fälgar sitter på min 740 GLT 16V[…]

Nu fick jag äntligen mössa att sätt[…]