- tis 14 jun 2011, 18:19
#538723
Min första riktiga seriösa post här... :)
Igår köpte jag en Volvo 245 GL från 1989. Bilen är lite av ett renoveringsobjekt och motorn startar inte på grund av kamremmen som har tackat för sig. Motorn är en B230F (17 000 mil bara!) och den lär visst gå runt vid startförsök. Eftersom batteriet är urladdat har jag inte kunnat prova detta. Enligt förre ägaren dog bara motorn under körning i villaområde. Hur stor risk är det att motorn har skurit? Insomnandet lär ha skett fridfullt och inte en massa skrammel/missljud. :???:
Igår köpte jag en Volvo 245 GL från 1989. Bilen är lite av ett renoveringsobjekt och motorn startar inte på grund av kamremmen som har tackat för sig. Motorn är en B230F (17 000 mil bara!) och den lär visst gå runt vid startförsök. Eftersom batteriet är urladdat har jag inte kunnat prova detta. Enligt förre ägaren dog bara motorn under körning i villaområde. Hur stor risk är det att motorn har skurit? Insomnandet lär ha skett fridfullt och inte en massa skrammel/missljud. :???: