Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag uppdaterade min bil idag. Följande var direkt märkbart
turbon laddar tidigare och mjukare vilket gör att man kan köra på högre växel än tidigare sexan ner till 70 är inga problem.
Mest effektskillnad kommer på högre varv. Jag mätte upp lite tider 80-120 på sexan före, men det var ingen märkbar skillnad. 0-100 kapas med en sekund.

Slutsatsen är att motorn blivit än mer varvvillig, mer lik en bensinmotor, samtidigt som kraften kommer tidigare.

230km/h på mätaren nås snabbt ( har jag hört av grannen).
230km/h??? Inte mer... .... :))))))))))))))

Kul, hoppas tråden hålls vid liv så vi får läsa vad du tycker om ett par veckor :))) Hoppas du är lika nöjd då, kanske man ska slå till trots allt.. hmmm... :)))
Kul att höra att även du är nöjd med Polestar, jag kan bara hålla med det vart som en ny spis under huven. Motorn går mycket lugnare samt om man trampar till så finns det kraft så det räcker och blir över. Min bror åkte med härom dagen och undrade även han vad som hänt med bilen :-) han är insnöad på 6:or men fick nu en alvarlig funderare när det blir dags för en ny bil sa han
Jag kan egentligen inte begripa varför Polestar kan göra en programvara som gör att bilen blir lättare och trevligare att köra med. Toppeffekt är ju en sak, men det lugna fina ingreppet under 1500 rpm gör att jag kan köra runt i ett backigt villaområde på trean i 30 kmh. Tidigare har bilen inte orkat utan man har fått gå ner på tvåan och varva på.
Motorn känns alltså mer som en dubbelturbo 205 hk.
Ftåhan är hur nya motorn på 215 hk blir med polestar. Jag hade i princip bestämt mig för att byta bil till en tysk med sexa under huven, men nu har det ställts på ända.

Inte många bilar spm går bra i 230 och klarar av lättare terräng.

Möjligen X5 men då blir det mycket pengar.
Jag har ju köpt en 215 hk D5 nu, fast jag kan ju inte jämföra så väl med de tidigare, då jag inte haft någon sådan. Däremot den extremt flexibla B5234T (850 Turbo), så jag har förstås att jämföra med gentemot den.

Kan det vara dålig vattenpump? Ej bytt […]

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]