Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Alltså, detta projekt har varit värt var ända timma!! Suttit ifrån ca 01:30 till nu 03:38 (skrivande stund)
Har läst igenom hela projekt och kan bara ge TUMMEN upp!!

Älskar när folk lägger denna energi på en gammal volvo...

Tror det är dax att jag fräschar upp en 245:a också jag har sex st så någon borde det gå att göra något åt ;)

Två frågor, har du provat hur fort den går?
Och
Hur har du kopplar in farthållaren??

Mvh Anders
Hehe nästan så man kan bli lite tårögd av såna kommentarer, tack tack :wink: Lite knäpp är man väl som lägger ner all energi och en massa pengar på en gammal rostig volvo men har man för mycket fritid så har man :lol:

Absolut så ska du plocka fram en 245a och dona till!

Hur fort den går? Det var länge sen jag provade det och då hade jag gamla torrspruckna vinterdäck på så då gav jag mig vid 180 :lol: Nu är chassit såpass slitet att jag vill inte åka dom hastigheterna nu heller men nån gång ska jag väl kunna prova :wink: Dessutom morrar och viner det i stödlagret och skär det i 180 ligger jag på taket i diket...

Farthållaren tog jag ur en bil på skroten och laddade ner monteringsanvisningen från FAQ delen här på forumet. Var väl lite bökigt att montera den men nu funkar den kanonbra :)
Lugn du jag har beställt besiktningstid till den 29e Juni och har en liten lista med saker som ska åtgärdas innan dess :lol: Ska iväg den här veckan och inhandla lite grejs till den
var på volvo och inhandlade ett litet paket :)
Bild
Biltemas backar har jag slutat med nu sen dom aldrig tar mer än ett par månader...

Och så har jag börjar slipa rent bakaxeln som jag ska sätta dit. Kollade idag och lite spån fanns det på pluggen men inte så farligt. Finns inga glapp eller missljud i den alls så utsidan lär ju matcha lika bra som insidan :D
Bild
Svetsade dit ett nytt fästöra för handbromsvajern samt fick en omgång fräscha bromssköldar som ska lackas och sättas dit. Ett oljebyte ska jag hinna med på den innan montering också

Backar och skivor på axeln var fina men nytt är ju alltid nytt, har ju fått en mall till alla gånger jag inte minns åt vilket håll alla fjädrar och expandrar ska sitta till nästa gång :wink:
Bild

I morgon är det tänkt att jag ska hinna lacka axeln och göra den i stort sett klar för montering. Ska tvätta av en växellåda och byta olja i den med som ska bytas i samma veva :lol:
det är två veckor kvar till besiktning och det gruvar jag mig värst för

Ingen aning om jag fick niceprice eller inte, gick då på strax över 300kr

En nylackad bakaxel :D
Bild

Lite framvagnsdelar delade efter många svordomar och turer med gasolbrännaren :lol:
Bild

ja titta det fanns lite text på dom också :P
Bild

och mera färg
Bild

Ska byta nån bussning, spindelleder och styrleder när den ändå ska isär. Byter inte alla bussningar då hårdare saker är planerade senare :wink:
Var på feltema och inhandlade en hel hög med grejs till bilen idag :) Utöver det här blev det 5 liter olja till växellåda och bakaxel, jag är ju korkad om jag inte passar på att byta det när sakerna ligger löst än :)
Bild

Och dagens klipp blev stödlagret :D Tyckte det var ett väl stort och tungt lager enbart för kardan och när jag kom hem och öppnade kartongen låg det 4 st lager i var sin påse med streckkod och artikelnummer på så jag fick 3 på köpet :lol: Satt nämligen samma etikett på kartongen så den slank genom kassan och 99kr styck kostar dom annars :D
Bild

fortsättning följer...
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 75

97 oktan - er også skånsom mot drivsto[…]

https://www.youtube.com/watch?v=HVMqc05XYHs Liten […]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=15&[…]