Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Four-C ger inte bättre "väghållning" i 170... en R-Design är mycket stabilare än en utan i höga motorvägsfarter. Med originalmonterade Pirelli Zero 18 tum är greppet grymt bra och lite ovanligt för att vara en Volvo men, ja, högfartsstabil som en riktig premiumfamiljesportbil.

Tyvärr blir ju komforten sämre under många andra omständigheter, men det är ju en annan fråga.

Så om bilen är livsfarlig i 170 är det något fel på den eller på något annat...

PH
av Soulman
perhall skrev:Four-C ger inte bättre "väghållning" i 170... en R-Design är mycket stabilare än en utan i höga motorvägsfarter. Med originalmonterade Pirelli Zero 18 tum är greppet grymt bra och lite ovanligt för att vara en Volvo men, ja, högfartsstabil som en riktig premiumfamiljesportbil.

Tyvärr blir ju komforten sämre under många andra omständigheter, men det är ju en annan fråga.

Så om bilen är livsfarlig i 170 är det något fel på den eller på något annat...

PH
Jämför jag med mina senare bilar är känslan att jag absolut inte vill köra speciellt fort i volvon. Den ligger nog kvar på vägen men känslan den förmedlar är att det går alldeles för fort för vad den klarar av. Och det är antagligen till största del beroende på den slappa styrningen. Jag provkörde även en vanlig V70 med 16 tum och... näe tack du. Utan R-kitet hade det inte blivit någon V70 alls för min del.
av Doby
Fått en prisskillnad på 20 000 mellan MY11 och MY12...hmmm tål att fundera på.

Kommentarer till inläggen som handlar om väghållning. Har inte läst nåt test där V70 fått speciellt bra kritik för sin körkänsla? I ett engelsk tes så körde tom Skoda superb cirklar runt v70n :)
av pergrein
Såg my12 igår (ej r-design) den nya mittkonsollen och 7" skärmen m.m gjorde mycket och jag skulle då inte ta en my11 för bara 20tkr skillnad. Den nya bulan som man fått pga skärmen var inte alls ivägen som jag trodde den skulle vara. Jag tycker detta var ett stort lyft för inredningen :D

(Postat 2st bilder i V70 MY12 tråden)

Mvh
Per
av Noodles
Jag har inte hunnit köra så många landsväg/motorvägsmil med R-designen men det lilla jag hunnit med tycker jag inte jag upplever den som obehaglig i högre hastigheter.
Är då van en V70N 2.4T med 18" före V70II´an. :)

Finns olika körlägen beroende på b[…]

Ni gör verkligen en höna av en fjäd[…]

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]