Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Enzo
Soulman skrev:
Enzo skrev:quote]

Nix. Åker däremot med i olika Volvodieslar och mina intryck som passagerare stämmer väl med vad som beskrivs i tråden. Mina egna referenser kommer från VAG gruppens dieslar som med CR-teknik är mycket sofistikerade, snåla och tysta samt varvar högt innan orken tryter. Volvo kanske kör med gammal beprövad PD fortfarande?

Kör du själv en MY11 eller My12 diesel med automat eftersom du uttalar dig sådär?
Den här forumteknologin suger rövsmör när man inte kan citera på ett begripligt sätt! :-(O)
Jag vill inte ens försöka tänka på vad "rövsmör" skulle vara :mrgreen:
av Enzo
lirsa skrev:
Jag har nu en MY2010 2.5FT. Visst, det skulle finnas lite övrigt att önska vad gäller automatlådan när du startar från ettan, men i övrigt en helt annan premiumkänsla och en mer aktiv och rolig körning.
Aktiv och rolig körning? I en S80/V70/XC70 ??? Jösses.

Lustigt det där, för mig signalerar 2.5ft och i synnerhet r-design allt utom premium, det ger mig bara snikvibbar. För att inte tala om spinnande framhjul när man ger på, nej, mer o-premium än så har jag svårt att tänka mig faktiskt.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Allt är relativt!
När jag bytte från min Volvo 245 av 1980 års modell till den Opel ascona SR (som jag för övrigt fortfarande har kvar) så tyckte jag att Opeln var jättesportig och rolig!

Finns det överhuvudtaget någon Volvo idag som är sportig och rolig på riktigt? Nja, knappast.. Möjligen att en C30 T5 som är trimmad skulle kunna få en att känna sportighet, men V70? Nope, njet, nix, inte en enda dag i veckan! :wink:
av lirsa
Aktiv och rolig körning? I en S80/V70/XC70 ??? Jösses.

Lustigt det där, för mig signalerar 2.5ft och i synnerhet r-design allt utom premium, det ger mig bara snikvibbar. För att inte tala om spinnande framhjul när man ger på, nej, mer o-premium än så har jag svårt att tänka mig faktiskt.
Du läser som fan läser bibeln. Ryck inte loss bitar.

Jag jämförde min förra bil 2.4D med nuvarande 2.5FT: "men i övrigt en helt annan premiumkänsla och en mer aktiv och rolig körning". Det står jag för. Jag påstod aldrig att V70 är en sportbil. Jag är familjefar, med två kids.

Men det är ju tur att vi tycker olika. Likväl som jag aldrig skulle lägga 100k extra för extra många platsbitar på XC70 ;).
av Soulman
Variosboy skrev:Allt är relativt!
När jag bytte från min Volvo 245 av 1980 års modell till den Opel ascona SR (som jag för övrigt fortfarande har kvar) så tyckte jag att Opeln var jättesportig och rolig!

Finns det överhuvudtaget någon Volvo idag som är sportig och rolig på riktigt? Nja, knappast.. Möjligen att en C30 T5 som är trimmad skulle kunna få en att känna sportighet, men V70? Nope, njet, nix, inte en enda dag i veckan! :wink:
Jag lyfter på hatten :-)-)

Äntligen någon som lyfter på häcken och vädrar lite obekväma åsikter i Volvomecca.

+1
av perhall
Jag håller med om sportighet. Faktum är att en ny BMW 520d eller 523i inte heller är ett dugg sportig. Tung, ofta i guldmetallic och körs av diplomater i 55-årsåldern:)

Fast bilar över huvud taget erbjuder ju ofta numera en rätt filtrerad körupplevelse: E-klass, Superb, Passat... suck, lika tråkiga att köra som V70 allihop
PH
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Jo, en bil måste inte vara sportig för att vara kul att köra med. Att man inte kan ha kul med en Volvobil är nonsens. Allt är relativt. Många kallar Porsche sportbil men i sportbilssammanhang är den en sportig bil och inte en sportbil.

Som de erfarna Nurburgringförararna säger: Det finns inga dåliga Ringenbilar - bara dåliga förare. Man kan ha kul med allt som har en motor är mitt måtto.

Min bror hade en kompis som höll på att skita ned sig när han åkte med en rallyförare i en 55 hk Golf Diesel......
Användarvisningsbild
av Variosboy
Ingen har sagt att man inte kan ha kul i en Volvo!
I en V70 kan man ju alltid fälla ner baksätet och slänga in en filt eller två å så bjuder man in frugan på lite horisontell mambo! 8)
av Lövet
2444ever skrev:Har Volvo egentligen gjort något bra efter 200-serien?
Gjorde Volvo egentligen något bra innan 850?
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 17

Uppdatering: Var förbi mekonomen idag och k&[…]

Tog och undersökte lite mer idag. Rev bort ma[…]

Oljebyte i Haldex

Ni som bytt oljan i Haldexen hur gör för[…]

Välkommen ut i trafiken