Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Calle67
Hej

Upptäckte detta fantastiska forum häromdagen. Kör 855 GLT 95 m. B5254s motor. Köpte för några år sedan av en bilhandlare i Skåne som polisen var mycket intresserad av senare, bilen har gått i Tyskland,förmodligen skruvad mätare. Vore ju kul att se hur mycket den egentligen har gått

Kan man kolla detta själv och hur gör man då? I övrigt går bilen rätt bra. Har bytt topplockspackning, gjort topprenovering, bytt kamrem samt lite annat smått och gott i framvagn.

Finns här någon annan som köpt tyskvolvo. VOrekul att ta del av era erfarenheter.

Till sist: Vad menas med "markant topp" vid 4000 varv på tvåans växel?
ÄR det att det är bra drag i motorn då eller att den "ylar" bra?

Läste det i ett inlägg här, vore kul om någon kunde förklara

Tack för ett bra forum!
Användarvisningsbild
av thebarbarian
jag har köpt min i tyskland....det var en -93 855 glt 20v som har gått ärliga 14000 mil...det e faktiskt inte svårt att kolla upp det i tyskland men en hake finns där du måste ju kunna prata tyska...hehe
men ett tips e ju att kolla hur många ägare bilen hade (min hade bara en) sen skit i serviceboken den kan du köpa för 5 euro kolla istället att det finns lappar i bilen s motorrum om oljebyte eller kamremsbyte...eller nått finns det ingen lapp så e den skruvad med all säkerhet...

Tack för hjälp, nu är beställn[…]

Polestar 4 på gång....

Testar att fråga här. Har provsuttit P[…]

Start stopp

Har meddelande start stopp service erfodras g&arin[…]

Besiktningsfråga

Har meddelande start stopp service erfodras g&arin[…]