Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av ambdesign
Jag är dålig på el i allmänhet och på bilel i synnerhet. Steroen har lagt av. Jag trodde i min enfald att det endast behövdes ett säkringsbyte. När jag försökte detta så "small" (lite överdrivet) det bara till och säkringen gick igen. Vad beror detta på?

ambdesign ?:-/
Användarvisningsbild
av Variosboy
Hej och välkommen till forumet!

För att kunna säga nåt mer än: "Det är något som är fel" så måste du ge mer information, hur är det kopplat, vad är det för bil, vad är det för stereo osv osv, berätta om och i så fall hur du har mätt på kopplingen..
Har det fungerat förut? Om ja, har du ändrat på något/ kopplat in något som inte fanns förut.
av ambdesign
Tack för välkomnandet Variosboy.

Problemet är att jag inte gjort något. Det är samma Volvo originalstereo som satt i bilen (V70 -99) då vi köpte den. Tyvärr har jag inte modellbeteckningen på stereon i huvudet.

ambdesign
Variosboy skrev:Hej och välkommen till forumet!

För att kunna säga nåt mer än: "Det är något som är fel" så måste du ge mer information, hur är det kopplat, vad är det för bil, vad är det för stereo osv osv, berätta om och i så fall hur du har mätt på kopplingen..
Har det fungerat förut? Om ja, har du ändrat på något/ kopplat in något som inte fanns förut.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Okey, men du vet väl va du har för bil i alla fall?? (Hoppas jag) :wink:
av ambdesign
Jodå, men det hoppas jag framgick... :wink:
Variosboy skrev:Okey, men du vet väl va du har för bil i alla fall?? (Hoppas jag) :wink:
Användarvisningsbild
av Variosboy
Först blir man blind på ögonen..... :shock: 8)

Steg ett, plocka ur stereon, sätt i ny säkring. Håller den med stereon urkopplad, då kan du utesluta kablarna i bilen.
Steg två är att ta koppla upp stereon via en säkring till ett löst batteri eller nätagg och börja mäta sig fram till vart kortisen kan vara. OBS, kolla kortet i stereon först å se om det ser bränt ut någonstans, i så fall byt komponenten som är bränd..

Inpressningen spelar också roll. Jag har 18[…]

Motorbyte Volvo 240

Ska byta motor i Volvo 240. Funderar på n&a[…]

Tipset är deras 15-20mm adapterplattor s&arin[…]

Skroten som finns här har inget självplo[…]