är det krångligt att byta kupefläkt på 240?
måste man loss med hela allt eller?
funderar nämligen på att köpa en usamodell men kupefläkten var visst defekt... :???:
Är det AC i den, så är det inte så krångligt.
Lossa sidoplasten på mittkonsollen under instrumentbrädan på höger sida, då ser du själva "trumman" där fläkten sitter. Lossa "trummans" sidokåpa, så ser du motorn. Har för mig att den plasten sitter med clips runt om.
Är det utan AC, så är det några timmars jobb...
Är de samma som min är det så här du gör!! bytte på min 240 -86 för nån månad sen!! Kan ju säga direkt att om du inte gillar att skruva bör du lämna bort jobbet!! Till att börja med skall att mitt konsol bort där fläkt reglage och stolpar och allt bort sen får du plocka bort en del av stag på passargerar sidan och sen skruva loss själva fläkt paketet samt lossa vakkum slangar osv.. Massa skruvar och mycke att plocka ner!! När du väl har fått ut fläkt paketet ska du plocka isär det och byta ut motorn köp ny istället för beg för chansen är att samma sak händer igen och det vill man inte göra om tro mig!! Sen är det bara att skruva tillbaka allt som de satt!! OBS köp volvo 240:is handbok på ex biltema underlättar en del!! Lycka till
Varför köra bil om du inte kör en riktig bil?? Kör volvo!!
det är inte ac.. så jag har det jag gör. några dagars pill framför mig. känns tungt men det ska väl funka.
kanske måste till att jag köper en såndär bok då. vi får se!
Jag ägde en gång i tiden en 245 som skulle gått till USA men fastnade här av någon anledning. Den hade AC anlägningens värme paket fast utan AC!
Du märker det på att den har 3 tryckknappar för att styra luften istället för 4 skjutreglage. Så om det verkligen är en US bil så kanske du har tur.