Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Doby
Hej
har fått pris på 310 på en 2011 V70 T4 R-design med power shift, HP-stereo, och HGV-paket 1. Till saken hör nu att om jag bygger en likadan på bygg din bil så hamnar den på ca 329. Jag kan köpa ny bil med 8 % enligt ett avtal som jag omfattas av och de gör ju att jag får en 2012a för 301.

Vilket pris bör jag få på -11an, tycker jag kunde kräva att få med dragkrok och vinterdäck för 310? På -12an får jag ju dessutom sensus och city safety....
Användarvisningsbild
av NordmanV8
För det priset (301') skulle jag tagit MY12 när som hellst!! Alla dar i veckan... :roll:
Allvarligt:
Du får en faceliftad bil med "vill ha" faktor vid försäljning jämfört med en MY11, det tror jag personligen kommer äta upp denna lilla marginal du kanske skulle kunna pruta ner mot ditt avtal...
Samt att du givetvis får åka omkring i en modernare bil! Bra för humöret och självkänslan :-)-)

Valet är givetvis ditt :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Guligan
Du får glida över till MY12-förhandlingar med din säljare. Då det blir uppenbart att 12:an är billigare, så kan du ju alltid pröva säljarens vilja att sälja MY11 till ett bra pris. 11:an bör vara minst 10 Tkr billigare.
av perhall
Minst 10 tkr billigare, snarare 15 tkr
För det första skiljer det 10 tkr när du ska byta om 4 år (även om det ibland sägs att reg.datum och inte årsmod gäller - men en facelift är alltid värd mer)
Sen har ju MY12 en del grejer som inte MY11 har
Skulle gärna betala 10 000 o konvertera min en månad gamla MY11 till en MY12:)
PH
av Soulman
Jag skulle gärna avbeställt R-Designkittet och lagt pengarna på väghållning värd pengarna. Bilen känns livsfarligt okontrollerad i 170 +
Användarvisningsbild
av Ejma
Soulman skrev:Bilen känns livsfarligt okontrollerad i 170 +
Hur menar du? Lyfter den med framvagnen? Har inte testat att stressa väghållningen i de farterna, men jag tycker att den går riktigt bra i kurvor och släpper jämt utan att hasa eller släppa med baken. Är man inte intresserad av väghållningen är R design fel modell. På ojämna vägar tycker jag att det kan bli för mycket "klonk" och ingen komfort.
av Noodles
Om man inte är nöjd med sportchassit som jag antar inte bara erbjuder 20mm sänkning (utan även förbättrade vägegenskaper), vad ska man då satsa på?
Four-C?
av viktore
Soulman skrev:Jag skulle gärna avbeställt R-Designkittet och lagt pengarna på väghållning värd pengarna. Bilen känns livsfarligt okontrollerad i 170 +
Då råder jag dig till att lämna in kärran för kontroll av chassikomponenter snarast. Såvida det inte rör sig om upplevd åksjuka 8)

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]