Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ipzen
Har precis blivit påprackad en gammal Volvo 460, 94a,

Den har lite skumt problem, Ibland (minst en gång om dagen) så börjar bilen blöddra och så fort han går under 1000 varv, Men så fort man får den över 1000 varv går den hur fint som hellst.

Detta händer även ibland när man ska starta, den går ojämt som satan men lyckas man tvinga upp den över 1000 varv så går motorn som en klocka.

Tändstift, rotor, fördelare, kablar är bytt, alla slangar är hela och kablar sitter som dom ska, inga ergade kontakter eller rost.

Noterade igår att det kändes varmt över reläboxen vid motorrummet, lossade den och kände o vickade på reläna, startade bilen och den gick fint. Men verkar inte som några av dom reläna ska påverka motorn så det var nog mer en slump.

Några tankar och idéer? Bilen kostade mig bara en tusenlapp så skroten går före några dyra reparationer.
av Ipzen
.... För att gå några veckor, sen krångla likadant igen... Och nu till sist inte vill tända alls...

Jag byter bil istället!
av N0RBERG
Nu tror jag ju inte att tomgångsmotorn är problemet om bilen inte tänder alls. Men överlag vid tomgångsproblem så ska man börja med att göra rent tomgångsmotorn. Är ju värt att testa om inte annat.
AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]

nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]

ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]