Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NiKeMaN
kave skrev:nikkemann:
Varje test där Audi A6 är med. Det finns en värld utanför BMW tidningarna svenska AMS och TV. Ditt gamla inlänkade test hade ju inte ens med den aktuella A6:an.
Inte ens i körglädje vinner BMW längre.
http://www.auto-motor-und-sport.de/verg ... tml?show=2
Woohoo ett test där BMW verkar ha blivit slagen. Tyvärr står det på tyska och det har jag tyvärr inte lärt mig såpass. Grattis är du nöjd nu. Hoppas det får dig att känna dig som en bättre människa och genom att BMWn av någon anledning har blivit slagen i ett test i tyska AMS mot nya A6an och en MB så gör det Volvo till ett bättre köp än BMW. Grattis du vinner.

Att Svenska AMS, och Teknikens Värld är "BMW-tidningar" säger jag bara AAASGARV åt. Den diskussionen får du ta med dom.

BMW är 150 000 dyrare på tre år att äga än en Volvo och dessutom är Volvon mer kvalitativ och mer komfortabel, dessutom snabbare och med en skönare motor. Bra.
Då är alla nöjda nu då?

DITT PROBLEM ÄR ATT DU INTE KAN ERKÄNNA NÅGONSTANS ATT BMW HAR NÅGRA FÖRDELAR. Allt i ditt liv kretsar kring hurpass bra Volvo är, och hurpass dåliga alla andra bilar är. Är det någon som nämner BMW (som du onekligen själv drömmer om att äga) så måste du till varje pris försvara ditt svenska märke.
LÄGG ISTÄLLET FRAM ALLA FÖRDELAR med det märke du håller varmt om hjärtat, och förklara varför JUST DU har valt att åka skiten - istället för att försöka påvisa att Volvo är världens bästa bil. Ska jag berätta en hemlis? VOLVO ÄR INTE VÄRLDENS BÄSTA BIL. Inte i någon kategori. Allt handlar om hur mycket man vill / måste kompromissa. Dom flesta nya bilar säljs som företagsbilar och därför handlar det ofta om förmånsvärden, om hur när man har till en serviceverkstad (för den måste man besöka OFTA om man åker Volvo) och hurpass mycket man vill smälta in på sin villa-gata och vad ens företag har för värderingar.

Även Volvo har sina fördelar. Till och med jag som brinner för BMW, och har haft ett par begagnade, och även tagit ut två sprillans nya BMW's åker för tillfället Volvo. Det gör jag inte för att det är världens sämsta bil. För det tycker jag ju inte. Däremot så är jag MAN NOG ATT KUNNA ERKÄNNA ATT DET FINNS BÄTTRE BILAR OCH MÄRKEN. Den bil jag just nu åker är en kompromiss då jag inte har råd att åka den BMWn jag drömmer om. Och har jag inte råd med det för tillfället så är jag hellre utan, i väntan på rätt tidpunkt i livet, och rätt kassaflöde.
Senast redigerad av 1 NiKeMaN, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Bosse78
NiKeMaN skrev:VOLVO ÄR INTE VÄRLDENS BÄSTA BIL. Inte i någon kategori.
Säkerhet?
av xoxo
NiKeMaN skrev:
kave skrev:nikkemann:
...... Tyvärr står det på hitlerspråk och det har jag tyvärr inte lärt mig såpass. .....
Det här med -hitlerspråk- är sorgligt.
Användarvisningsbild
av Bosse78
NiKeMaN skrev:
Bosse78 skrev:
NiKeMaN skrev:VOLVO ÄR INTE VÄRLDENS BÄSTA BIL. Inte i någon kategori.
Säkerhet?
V70: http://www.euroncap.com/results/volvo/v70/374.aspx

5-serien: http://www.euroncap.com/results/bmw/5_s ... 0/401.aspx

Så nej. Inte ens där är Volvo bäst. Men inte heller BMW (även om BMW även här är bättre än Volvo).
Fast Volvo kör ju egna tester med fokus på rädda liv (gjorde i allafall)(kanske inte nu i Kina?). Dom flesta andra (fast säkert inte BMW!) försöker ju bara bli så bra som möjligt på dom officiella testarnas testsekvenser.
Användarvisningsbild
av kave
Nikkeman: lär dig läsa och vårda ditt språk. Detta är ett Volvoforum där många trådar om val av bilmodell blir försvarstal av att främst bmw är billigare och bätrre på alla sätt av ett par stycken användare. Nu har jag ytterligare ett par på min ignorelista.
Jag gillar många olika bilmodeller väldigt mycket, till skillnad från dig så tänker jag köpa den bil jag vill köpa så slipper jag gnälla om det. Förmodligen har du väl tvingats inse att en Volvo blivit billigare för dig att äga, annars förstår jag inte vad du gör här eller varför du har en Volvo.
Ingen biltillverkare är bäst på allt.
av NiKeMaN
kave skrev:Nikkeman: lär dig läsa och vårda ditt språk. Detta är ett Volvoforum där många trådar om val av bilmodell blir försvarstal av att främst bmw är billigare och bätrre på alla sätt av ett par stycken användare. Nu har jag ytterligare ett par på min ignorelista.
Jag gillar många olika bilmodeller väldigt mycket, till skillnad från dig så tänker jag köpa den bil jag vill köpa så slipper jag gnälla om det. Förmodligen har du väl tvingats inse att en Volvo blivit billigare för dig att äga, annars förstår jag inte vad du gör här eller varför du har en Volvo.
Ingen biltillverkare är bäst på allt.
kavee: Ska jag lära mig att läsa? Okej... Tack för infon. Det behöver jag säkert. Och vårda mitt språk också? Ja väldigt mycket svordomar från min sida. Exakt varför jag valt att köpa just en S80 tänker jag inte gå in på här för det har du inte ett dugg med att göra och det har dessutom inte ett skit med tråden att göra. Men jag till skillnad från dig är öppen för fler märken, och jag kan även erkänna att det/dom bilmärkena jag håller varmt om hjärtat har nackdelar. Det är ju onekligen något som inte du klarar av att förmedla.
av ezone
sorsj skrev:En sådan sandlåda den här tråden blivit. Vuxna karlar, skäms!
Kan bara hålla med ? Moderator borde låsa tråden .
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 14

Vilken storlek ska det va på bromsskivor fra[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&[…]

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]

Laddbox

Jag köpte en begagnad Cetek Njord, hade redan[…]