Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Blommen83
har nu fått igång bilen efter ett byte av toppackning, och har besikta bilen som hade helt perfekta avgasvärden osv.

men nu till problemet..tycker att bilen är riktigt trött, jag vet att de inte är en snabb bil..men tror nåt inte står rätt till...den går fint på tomgång, och upp till 3000-3500 rpm..efter de känns de lite som den motarbetar sig själv..trött helt enkelt.

det som är bytt innan toppackning gick är: tändstift,rotor,fördelarlock,tändkablar,lmm. bör tillägga att jag IINTE kollat felkoder,lampan lyser inte men det kanske ligger kvar nått gammalt?

nån som har nått tipps på vad man bör kolla, luftfilter? bränslefilter? katalysator?

tacksam för svar

/Blommen
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Om du inte bytt filtren på ett tag är det nog läge att göra det som en god serviceåtgärd.
Katalysatorn kan vara dålig på så sätt att det lossat saker inne i den som proppar till utflödet delvis vilket kan ge de symptom du nämner.

Mvh GK
av Blommen83
får ta och göra en lite service på filter då...

sen ska man ju inte varva en kall motor..men jag tycker den är piggare när den är kall än när den är varm..därmed mina misstankar att det kan vara katalysatorn...ska byta filter och se om det blir någon skillnad

Mvh/Blom
av *pettson*
Eftersom toppen varit av så är första misstanken att en kamaxel inte står där den ska. Kontrollera med tolk på kamaxlarna.

Kanske att spjällhuset eller kabel dit f&ari[…]

Innerbelysningen fungerar även för mig s[…]

Värmare XC60 22-

Ja, det var då inte den uppgiften jag fick f[…]

Bromsrör höger fram

Håller tummarna för att du får ih[…]