Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lirsa
Slutet gott allting gott.

Även om den "gamla" bilen inte hade några stora allvarliga fel, samt nybilsgaranti kvar så var det inget snack. De tyckte också att de hade skött leveransen av bilen på ett oacceptabelt sätt.

Nåväl, det blev en V70 2.5FT MY2010, automat, Momentum, Caspian Blue. Extra utrustning jämfört med vanlig momentum; Infällbara backspeglar, High Perfromance-stereo samt PDC fram. De fick sätta dragkrok på bilen samt att det gått knappa 3000 mil. Fick ge en skälig summa i mellan dock, men det var inga konstigheter tycker jag, de gjorde dessutom 3000-milaservicen på den.

Heder åt bilfirman och nu kan jag nämna vilka det är: Kristianstad Automobil. Alla kan göra misstag, men säljaren och nu chefen för företaget har skött detta med den äran. Inga sura miner vare sig från mig eller från dom. Det lönade sig för båda parter :).

Slutet gott, allting gott!
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Skönt att det gick fint! En annan fick hämta en V70II som skulle varit rekonditionerad o felåtgärdad. För detta hade de 2 veckor på sig, när jag hämtade den så gick jag o frugan till försäljaren som gav oss nycklarna..

Åkte iväg o märkte att den inte alls var rekonditionerad, dessutom kvarstod felen, spricka i vindruta o knarrande rattaxel, ringde försäljaren o åkte tillbaks, han vidhöll ÄVEN när han tittade på den att den var rekondad, jag krävde då att den dom rekondat den skulle komma ut så jag kunde ta ett snack med personen, efter lite om o men kom det ut en snubbe som direkt sa att den här bilen kunde inte alls varit inne o blivit rekondad, efter det pressade jag försäljaren lite till som då erkände; ja så här ska det ju inte se ut om den varit på rekond..

Nu 3v senare väntar jag fortfarande på 8000:- i återbetalning för Polestar som dom "glömt" lägga in och som jag avbeställde efter allt annat som inte stämt. När dessutom rattaxeln skulle lagas nu hade verkstaden ingen aning om vad som skulle göras på bilen, frugan lämnade in den o kunde inte förklara mer än att det knakade i ratten, men dom var som frågetecken o skulle provköra bilen.. Suuuck.

Till råga på allt mailade bilförsäljaren mig nu och undrade om jag kunde ta en parkeringsskade jag hade på min inbytesbil på min försäkring, och han betalar självrisk. Jag har tydligt visat upp V50-n o skadan när han bytte in den och då sa han inget om detta. Jag brydde mig inte om att svara ens då jag blev så irriterad, tror han verkligen att jag kommer göra honom tjänster efter hur dom hanterat mig??? Det gick några dagar och så ringde en annan tjej från firman o skulle bekräfta en anmälan från mig på min inbytta bil!! Hon fick väl sig en lite oförtjänt avhyvling, hoppas hon förstod att hon kan vidarebefodra det jag sa till min försäljare 8)
av Noodles
rosenlorden skrev:Skönt att det gick fint! En annan fick hämta en V70II som skulle varit rekonditionerad o felåtgärdad. För detta hade de 2 veckor på sig, när jag hämtade den så gick jag o frugan till försäljaren som gav oss nycklarna..

Åkte iväg o märkte att den inte alls var rekonditionerad, dessutom kvarstod felen, spricka i vindruta o knarrande rattaxel, ringde försäljaren o åkte tillbaks, han vidhöll ÄVEN när han tittade på den att den var rekondad, jag krävde då att den dom rekondat den skulle komma ut så jag kunde ta ett snack med personen, efter lite om o men kom det ut en snubbe som direkt sa att den här bilen kunde inte alls varit inne o blivit rekondad, efter det pressade jag försäljaren lite till som då erkände; ja så här ska det ju inte se ut om den varit på rekond..

Nu 3v senare väntar jag fortfarande på 8000:- i återbetalning för Polestar som dom "glömt" lägga in och som jag avbeställde efter allt annat som inte stämt. När dessutom rattaxeln skulle lagas nu hade verkstaden ingen aning om vad som skulle göras på bilen, frugan lämnade in den o kunde inte förklara mer än att det knakade i ratten, men dom var som frågetecken o skulle provköra bilen.. Suuuck.

Till råga på allt mailade bilförsäljaren mig nu och undrade om jag kunde ta en parkeringsskade jag hade på min inbytesbil på min försäkring, och han betalar självrisk. Jag har tydligt visat upp V50-n o skadan när han bytte in den och då sa han inget om detta. Jag brydde mig inte om att svara ens då jag blev så irriterad, tror han verkligen att jag kommer göra honom tjänster efter hur dom hanterat mig??? Det gick några dagar och så ringde en annan tjej från firman o skulle bekräfta en anmälan från mig på min inbytta bil!! Hon fick väl sig en lite oförtjänt avhyvling, hoppas hon förstod att hon kan vidarebefodra det jag sa till min försäljare 8)
Var detta hos en Volvohandlare? :???:

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]