Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja det skall vara standard på alla bilar oavsett fabrikat från 1996. Slå på google eller wikipedia så ser du hur obd2-porten ser ut. Den bör sitta under ratten någonstans. Lycka till.
Ok, jag har inte följt den här tråden på sistone och är lite för lat för att gå igenom alla inlägg. Är det möjligen så att Kiwi-Wifi (eller någon liknande OBD2-scanner) har dykt upp på den svenska marknaden ännu och var köper jag den i så fall?

Kanske bör tillägga att jag tänkte använda dongeln tillsammans med en iPhone 3GS och då funkar, som jag förstår det av tidigare inlägg, inte ELM327 som snackar blåtand.
Ser att Volvo utvecklat en ny app för I-Phone/Android där du via Volvos "On Call"-tillval kan få upp massa saker direkt i telefonen. OK det är inte onlinedata medan du kör men det är iaf status kring bilen och att fjärrlåsa bilen om man glömt det etc.

http://www.aftonbladet.se/kampanj/volvo ... 3138151.ab

Riktigt snyggt verkar det bli också om man kollar på skärmdumparna och av texten att läsa så kommer det mer funktionalitet vad det verkar. Hoppas på en riktigt vettig app (likt Torque, Ecoroute HD etc) för oss som älskar motorer. Eller att de integrerar det i den nya stora displayen.
7,500 kr + årsavgift är det väl ?

Rullar nog vidare med min 129 kronors bluetooth lösning ett tag till.
Herrejesus! Snudd på Ocker. Och jag har inte ens diesel / värmare. Inte värt pengarna för mig alltså. Ja, då fortsätter jag med Ecoroute HD på samma sätt jag med. Tycker dock att Volvocars är inne på rätt spår om än alldeles för sent.

Som skrivits i en tidigare tråd skapad av Variosboy så finns det lite att önska vad gäller mjukvara och intergration till displayer etc i V70:n En del har bättrats med MY12 men det finns massa godsaker att integrera bättre. Jag kan reta mig på enkla saker som att albumbilder och foton inte visas ens i den nya displayen när man spelar en låt eller någon ringer upp. Min bror beställde just nya A6 och där klarar den av det. iaf albumbilder. Hans A6 hade dessutom 2 förberedda kortplatser för 3 x 32 Gb minnesort utöver USB-ingången. Mycket bra om man som jag vill hålla isär barnens musik från ens egen och CD/USB-böcker etc.

Nåja - man får avvakta och se vad som händer. Förhoppningsvis kommer det mjukvaruuppdateringar.
Har köpt en OBD2 ELM327, men den vill inte ansluta till luren (torque)
När jag ansluter OBD till uttaget så blinkar alla dioder sen lyser bara den röda knappen.
Måste ja köpa nått mer till telefonen lr räcker det med torque appen luren å OBD:n
Har du kollat så att de är rätt ihopparade? D.v.s. Har du gett rätt kod för att ansluta/para ihop enheterna?
Har du Androidtelefon?
Vet att I-Phone och Blåtand inte fungerar bra men Android och blåtand skall fungera.
nille85 skrev:Har köpt en OBD2 ELM327, men den vill inte ansluta till luren (torque)
När jag ansluter OBD till uttaget så blinkar alla dioder sen lyser bara den röda knappen.
Måste ja köpa nått mer till telefonen lr räcker det med torque appen luren å OBD:n
Må koble telefonen og ELM 327 via telefonens blåtann paring. Så kan du starte programmet å koble programmet opp mot ELM 327
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
USB uttag

någon av dessa ? https://www.bildelaronline[…]

Felsökning av vattenpump

Spåren i remhjulen tar inte skada av hur h[…]

Köpråd XC60 T8 -18/19

När ska kamrem bytas, har läst att det[…]