Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

gotfredsen skrev:Riha: du skrev i början av denna tråden att du hade en prel. Levelransdatum på vecka 29 och nu är du nere på v 23 .. Hur gick det till :shock:

Du skrev följande
Fu_k, jag ser nu att prel. lev. vecka för min XC60 D3 AWD är v.29. Damn, det är slutet av JULI!

Orka...

V29 var det när den stod på steg1, nr den hoppade över till Steg2 så ändrades det till v26, sen när den hoppade från Steg2 till steg 7 på 1-2 dagar så stod det plötsligt v.24.
När jag frågade ÅF så fick jag per mail svar att de tror sig få in den nästa vecka (v.23) och att de behöver några dagar för att montera drag och besiktiga den. Så v.24 är nog rätt troligt ändå.

Visst är man glatt överraskad iaf :-)
Hellre v.24 än v.29, hehehehe
@ XCSnubben - Ta ett snack med din handlare på tisdag. Hörde nyligen om ett liknande fall med dramatiskt försämrad leverans, och när de grävde lite i det så visade det sig att dom smällt bilen på fabriken. Denne person skulle hämtat bilen i veckan, men fick nytt preldatum i september... Bara att hoppas att det är fel info på Min Volvo för din del.
Tyvärr verkar status uppdateringen lite seg och det går väldigt fort mellan de sista stegen.

Själv har jag fortfarande status 1 på minvolvo. Men borde få 2 snart.
Planerad att byggas nästa vecka (24) och leverans till mig om 3 veckor (26), dock säger minvolvo v28.

Någon som har koll på i vilket steg registreringsnumret är fastställd och går att få reda på?
danli skrev:Tyvärr verkar status uppdateringen lite seg och det går väldigt fort mellan de sista stegen.

Planerad att byggas nästa vecka (24) och leverans till mig om 3 veckor (26), dock säger minvolvo v28.

Någon som har koll på i vilket steg registreringsnumret är fastställd och går att få reda på?
Min är nu i steg 8 (leverans), gick över i det steget idag, efter lång väntan i steg 7, men jag har inget reg.nummer än så länge tillägnat bilen, inte som jag iaf kan se via Min volvo.

Förmodligen leverans i nästa vecka då kan man ju räkna med. Så då stämmer v.24 för min del.
Mekis skrev:
Beställde en V60 T3 R-design 25feb, först igår kom den upp på Min Volvo med en prel. levtid till vecka 30.
När bilen beställdes var infon att du kommer att ha den till påsk. Blev inte riktigt så...

Det enda positiva är att det blir en MY12.
Idag har den prel. levtiden ändrats från vecka 30 till vecka 25 vilket är lite kul.
Sannolikheten att man får köra den nya bilen på semestern ökade markant.

Ändrade klädsel från R-Design Mgrå/Ceramic KR0E till helläder R-design KZ21. Har inte sett bilder på den nya KZ21 men tar den ändå.
Ingen annan som sett den nya KZ21 på bild eller vet hur den ser ut?
:D Bilen kom till återförsäljaren den 31 maj och igår var jag och hämtade den. Blev alltså v23 tillslut.
Kan säga att jag är nöjd med att jag bytte till helläder R-design KZ21, den är väldigt fin.
Mekis skrev:
Mekis skrev:
Beställde en V60 T3 R-design 25feb, först igår kom den upp på Min Volvo med en prel. levtid till vecka 30.
När bilen beställdes var infon att du kommer att ha den till påsk. Blev inte riktigt så...

Idag har den prel. levtiden ändrats från vecka 30 till vecka 25 vilket är lite kul.

Ändrade klädsel från R-Design Mgrå/Ceramic KR0E till helläder R-design KZ21. Har inte sett bilder på den nya KZ21 men tar den ändå.
:D Bilen kom till återförsäljaren den 31 maj och igår var jag och hämtade den. Blev alltså v23 tillslut.
Kan säga att jag är nöjd med att jag bytte till helläder R-design KZ21, den är väldigt fin.
Ja, bilder pls:)

Hämtar min nästa vecka och har oxå valt KZ21 osett. Har du lite interiörbilder man kan gotta sig åt i väntan på kärran vore det mumma:)
riha skrev:
danli skrev:Tyvärr verkar status uppdateringen lite seg och det går väldigt fort mellan de sista stegen.

Min är nu i steg 8 (leverans), gick över i det steget idag, efter lång väntan i steg 7, men jag har inget reg.nummer än så länge tillägnat bilen, inte som jag iaf kan se via Min volvo.

Förmodligen leverans i nästa vecka då kan man ju räkna med. Så då stämmer v.24 för min del.
Regnummer och utrustningslista på minvolvo kommer först några dagar efter att du hämtat bilen.

Din säljare bör kunna se regnummer redan nu dock, eftersom registreringen brukar förberedas redan innan bilen kommer till handlaren.

/ Jacob
Mekis skrev:
Mekis skrev:

Då får man gratulera till bilen. Beställde själv 4 mars, men har inte sett röken av bilen ännu.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 45
Hård Bromspedal

Låter mer som dåligt vakuum till broms[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Idag har jag mest jobbat med att tillverka en lapp[…]

Spolat automatlådan, bytt främre lä[…]