Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Helt klart en bra bil, viskon bör du överleva :)

Dåliga hjullagrena som fanns i början torde ju redan vara utbytta på den där bilen.

Men för de där pengarna, behöver du en XC? annars kan du ju få en mycket fin nyare V70 för den summan.

/Anders
av Conny1
ja vi bor långt ut på landet på en gård. grusvägar m.m. har en s60 & 850 nu men inte så praktisk. Denna bil får jag plats med barnvagn, hund, barnstol o fru :wink:
av sillen
Håller med föregående!
Om du inte "måste" ha en XC så köp en V70 istället!
Du får mer för dem pengarna eller nyare!!

Lycka till med bil köp och med "knodden", skit kul!
av Conny1
Tack tack, knodden är efterlängtad... :D
av Conny1
Men ni tycker inte att det är en dålig bil iaf? Om jag nu vill känna mej som en cowboy så köper jag inte grisen i säcken????
av sillen
Tycker att V70 klarar grus körning bra (det beror givetvis på hur grusvägarna ser ut), Det finns V70 AWD, billigare än XC!
av Conny1
Ja, det är sant men då får man inte markfrigången m.m??
Användarvisningsbild
av CarMan
V70 XC som du tittar på har Visko. viko är ett bra system, men haldex är bettre, detta betyder INTE att visko är dåligt! Visko funkar mycket bra så det är inget att vara rädd för.
en nakdel med visko är att den sliter mer framdäck än haldex.
viskon bör desutom köras med samma mönster på alla 4 hjulen & med inte allt för stor skilnad på mönster djup & helst bästa däcken fram. så man får kolla däcken lite nogranare & se till att man sliter ut dom jämt, föra tt sen byta alla 4 på en gång.

en V70 XC har större hjul än V70, så den går mjukare på grusvägen & käns mer konfortabel.
D4 VEA dricker olja

Nu har jag allt klart för mig kring vad motor[…]

Vet inte om släpvagnsbelysning är rä[…]

Misständningar Volvo S60 T5 2008

Har du fått spridarna testade? Alltså […]

Och en sak till: notis-ljudet från Google-a[…]