Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av bodhii
Andreas88

Du kan inte utesluta bakaxelgivaren bara för att hastighetsmätaren fungerar. Hastighetsmätaren fungerar även om du har felkod på bakaxelgivaren. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så kan man skruva loss kåpan byta bakaxeloljan och tvätta rent givaren. Om oljan aldrig är bytt så är det säkerligen koks inne i diffhuset, och kanske även på givaren.
Användarvisningsbild
av emwtur
ceddan9 skrev:Vänster givare gav ca 1103 Ohm så det verkar ju ok, men den högra visar 0 så då måste det ju vara den som är boven i det hela.
0 ohm betyder ju att det är kortslutning - jag skulle kolla en stund på kabeln så att den inte är skavd eller klämd någonstans innan jag ger mig på köpa en ny sensor !

/emwtur
av DDD
Låser enligt reglerna på forumet som tidigare meddelades via länk.
Pm kan sändas om ändring kommer göras. Då kan tråden eventuellt låsas upp.

MVH

Edit: Upplåst efter pm från trådskaparen.
Problemet löst: Demonterade den gamla (var mkt besvärlig, var oxå tvungen att brotscha med en 18 mm brotsch för att få dit den nya. Monterade (väldigt lätt) och problemet var ur världen. Besiktningen gick galant
Fundering på fälgar XC60-2017

Tack för svar! man blir ju tokig i däck […]

Läs också kommentaren till artikeln, h&[…]

Slangar v70

Fel av mig, evap purge valve sitter bredvid batter[…]

Dålig broms

I höstas köpte jag en huvudbromcylinder […]