Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mojja
Det din telefon behöver för att genom appen skicka komandon till voc är en sms funktion. Vad sedan bilen behöver vara utrustad med för tekniska detaljer är en gåta för mig!
av danli
Volvo har släppt en ny Volvo on call app för Apple och Android mobiler som använder enligt beskrivning internet uppkopplingen. Dock krävs att bilen är av MY2012 eller senare.

Nya funktioner:
Position av bilen med google maps.
Mätarställning inkl trip
Medelförbrukning
Km till tom tank
Körjournal
Status på lås & fönster.
Öppna & Låsa dörrar
"Tuta och blinka"

http://www.volvocars.com/volvo-on-call/
Användarvisningsbild
av gotfredsen
Den nya appen är precis vad jag förväntat mig från Volvo från första början .. Nu är VOC värt varenda öre ..

http://itunes.apple.com/us/app/volvo-on ... ?mt=8&ls=1
av s6025t
Tyvärr kostar det en del oxå :) efter 2år 150kr/månad när de fria månaderna som ingår vid köp är slut
Användarvisningsbild
av svpett
s6025t skrev:Tyvärr kostar det en del oxå :) efter 2år 150kr/månad när de fria månaderna som ingår vid köp är slut
Oi, det hørtes dyrt ut etter 2.år, jeg fikk beskjed om noe rundt 50-60,- kr pr.mnd, da har jeg kanskje hørt feil....:-((

MVH
Svein-Egil
Användarvisningsbild
av gotfredsen
s6025t skrev:Tyvärr kostar det en del oxå :) efter 2år 150kr/månad när de fria månaderna som ingår vid köp är slut
I know .... men för 150 spänn i månaden så får du möjligheten att:

- Se exakt vart din volvo är på en karta i mobilen via GPS tracking,
bra om bilen blir stulen eller om du inte hittar den på en stor parkering

- Sätta på värmning av bilen en kall vinter morgon

- Se om du glömde låsa och larma bilen och i så fall låsa den via din iphone ... och till skilnad mot din PCC som bara fungerar inom en radie på ca 50 meter så kan du med VOC se om du låst och låsa din bil vart du än är i världen.

- Se hur mycket bensin som är kvar i tanken ... perfekt för att veta om du måste planera in ett tank stop på morgonen ...

- Se status på olika system, tex om spolarvätska skall fyllas eller om däcken inte är pumpade ordentligt .. via din iphone !!!

och mycket mer ..

just nu blev VOC för alla 2012 års modeler lätt värt 150 kr / mån.. skulle nog kunna betalal det dubbla och då är jag inte rik men dessa features är värt mycket, riktigt mycket ...
Senast redigerad av 1 gotfredsen, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av LasseKongo
XC90_Executive skrev:På min offert står det "VOC m fjärrstart parkvärm - 4000kr". Det är med premium sound, vet inte om det gör någon skillnad.
Har också fått offert på 4000 kr, månadskostnaden är efter dom 2 fria
åren. Tycker 150/mån är i högsta laget, men jag är bara intresserad av fjärrstarten till bensinvärmaren.
Användarvisningsbild
av kave
Lustigt, i konfiguratorn tar Volvo 7500 för detta.

För 1500 extra är det ju helt klart värt VOC framför enbart tidur. Hur man ens kan sälja en bil utan VOC nu är ju obegripligt.
Jag önskar det fanns en webbutik där man kunde köpa bilar prutat och klart och hoppa över dessa totalt okunniga säljare. Oavsett fabrikat vet man ju 100% mer än 99% av säljarna i alla sammanhang. Vad de ska ha lön för är inte lätt att svara på.

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]