Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ac har strulat från & till i några veckor, tagit tid på sig innan riktig kyla kommit ut ventilationsutblåsen...
Så i onsdags äntligen, sommarvärmen kommer till Sverige & då lägger acacnläggningen ned helt!
Kan i bästa fall få lite kyla ur den efter att ha kört i en kvart/20 minuter, sedan slutar den efter några minuter igen :evil: Inte nog med att det inte kyler, den pumpar härligt skön & go värme in i kupen, mysigt varmt alltså.

Verkstaden får sig en påringning så klart, har första lediga tid först efter ett par veckor!! Otroligt irriterande på en så pass ny bil, dessutom har man kärran i jobbet & ska alltså sitta & kuska runt i den om dagarna.

Detta är bara en av flera små men jävligt irriterande "fel" jag hittat på bilen inom ganska kort tid.
Kvaliten på Volvo är inte vad jag hoppats på vill jag lugnt konstatera! Dessutom tycker jag att väntetiden på en service är på tok för lång, i alla fall i detta läge. Det var tre veckor när jag skulle skifta hjul senast tex...
Jag tycker att bilen osar dålig byggkvalite, det skakar & knarrar lite här & där, radion har ballat ur, parksensorn fungerar oftast men inte alltid, oljud vid inbromsning etc. Bara "små" men jävligt tråkiga egenheter Volvon dras med...

För mig har Volvo förlorat sin trovärdighet som en stabil & trygg/solid bilbyggare :!: :?:
Låter som ett måndagsex.
Min upplevelse av min nya My11 V70 är inte samma. Allt är väl hopsatt och inget knirkar eller lägger av...
Crumar skrev:Ac har strulat från & till i några veckor, tagit tid på sig innan riktig kyla kommit ut ventilationsutblåsen...
Så i onsdags äntligen, sommarvärmen kommer till Sverige & då lägger acacnläggningen ned helt!
Kan i bästa fall få lite kyla ur den efter att ha kört i en kvart/20 minuter, sedan slutar den efter några minuter igen :evil: Inte nog med att det inte kyler, den pumpar härligt skön & go värme in i kupen, mysigt varmt alltså.

Verkstaden får sig en påringning så klart, har första lediga tid först efter ett par veckor!! Otroligt irriterande på en så pass ny bil, dessutom har man kärran i jobbet & ska alltså sitta & kuska runt i den om dagarna.

Detta är bara en av flera små men jävligt irriterande "fel" jag hittat på bilen inom ganska kort tid.
Kvaliten på Volvo är inte vad jag hoppats på vill jag lugnt konstatera! Dessutom tycker jag att väntetiden på en service är på tok för lång, i alla fall i detta läge. Det var tre veckor när jag skulle skifta hjul senast tex...
Jag tycker att bilen osar dålig byggkvalite, det skakar & knarrar lite här & där, radion har ballat ur, parksensorn fungerar oftast men inte alltid, oljud vid inbromsning etc. Bara "små" men jävligt tråkiga egenheter Volvon dras med...

För mig har Volvo förlorat sin trovärdighet som en stabil & trygg/solid bilbyggare :!: :?:
Luktar måndagsex. Vi har haft tre V70 och alla har i princip varit felfria bortsett från att den senaste haft lite strul med fönsterhissarna och vid en kortare period gnissel från bromsarna, nu åtgårdat. Samtidigt har en granne på gatan haft mängder av strul med sin 320d- 08 och paret mittemot har haft inne sin Peugeot 308 för samma fel flera gånger. Oerhört trist för dig, det håller nog alla med om, men det känns lite förhastat att totalt tappa allt förtroende för Volvo som bilmärke.

Att det är tre veckors väntetid på att byta hjul eller att det är ett par veckor till närmsta lediga servicetid har ju inget att göra med Volvos kvalite. Byt verkstad.
Jag skulle ta ett snack med säljaren eller säljchefen, säg att du vill ha din bil fixad snabbt men under tiden så behöver du en lånebil. Med de temperaturer som är ute nu tycker jag att det orimligt att du ska åka runt och få värmeslag i en sprillans ny bil. Har ÅF lite servicetänk borde de kunna fixa det. Sedan får då säljaren ta ett snack med verkstaden om de inte kan prioritera upp ditt ärende.
Kolla så att din motor kylfläkt går på bilen
Om den lägger av så slutar även ac att fungera men någon stigande motortemp går ju inte att se i dessa bilar

kolla detta själv för går inte fläkten så blir ac funktionen snabbt ditt minsta bekymmer motorn kan koka
och det vet man med säkerhet att det inte går fort att laga

Så då får du ställa bilen Men om du kollat själv så kanske det går fortare att få fixat en fläkt byter man rätt snart

//Goose

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]