Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kaffekoppen
Det är kontakten på andra bilden längst ner till höger alltså hål 6 jag vill ha en mätning på :d

Om du har lust vill jag veta vad du får för värden mellan den och jord alltså volt.... Både utan tändning på och med.
av 2444ever
Tog sin lilla tid - nästan lite pinsamt. Fastnade på "inåt", jag hade beskrivit det som "neråt", men när man väl vet hur det funkar så är ju "inåt" mer korrekt. Jaja, man lär så länge man lever, och egentligen rätt logiskt, samma princip som andra kontakter...

Mätningen.
När jag slått av tändningen så går den lilla motorn (kommer inte ihåg vad den heter) som sitter mitt på luftslangen till gasspjället i c.a 2,5 minuter, vet inte om det skall vara så, i alla fall:
tändning på: 2,30
första c.a 2 minuter efter tändning av: 1,39
sedan i c.a 20 sekunder 1,60
sedan hör man att "lilla motorn" slår av, därefter 1,22

Jag har däremot problem med gasspjället: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 16&t=68952
Om jag fattat det rätt KAN det vara ledningar/kontakter som är ärgade som orsakar mina problem, så vet inte om mina värden är korrekta.
Har för mig också att dåligt batteri kan spöka, har 12.29 tändning av, 12.00 med tändning på. Kan du göra kontrollmätning? :)
av 2444ever
12/12,29 är batteriet, det under "mätningen" 6e pinnen på kabelhärvan enligt din beskrivning.
av kaffekoppen
Fick väldigt liknande värden som dig...
Mäte Ohm mellan jordpunkter och fick 13 ohm vilket inte är så bra om jag förstår det rätt....
Mäte spänning mellan 2 punkter och fick .050 vilket inte heller verkar så lysande....
Vad får du för värden om du mäter där ????
av kaffekoppen
2444ever skrev:Hmm, vad är det du mäter?

Alltså om jorden kommer fram som den ska.... På spjällets 5a ska de vara 0 ohm mellan 5an och batteriet .... Kollar helt enkelt om det är kortslutning nånstans
Bromsrör höger fram

Det blev nya rör, men hur jag än fö[…]

Kupevärme

Ett inte allt för ovanligt fel på ECC &[…]

Ecm 4438 och ECM 6710 (P1412).

Jag brukade alltid limma packningen på EGR-v[…]

..Sedan slirade den lite inne i stan på en[…]