Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tomas79
Hej, köpte en V70 -04 för ett par dagar sedan men jag hittar bannemig inte vart man öppnar motorhuven!!!! :-)

Någon som vet vart man gör det? :oops:
av Tomas79
Ingen som vet?
av CANBus
finns även beskrivet i handboken, med bilder och text.
av buuyuu
Jag erkänner!

Jag var också tvungen att titta i instruktionsboken. :oops:
Användarvisningsbild
av åsaboe
buuyuu skrev:Jag erkänner!

Jag var också tvungen att titta i instruktionsboken. :oops:
Här är en till. Och sedan fick jag verkligen övertala mig själv att dra så hårt i det där lilla plasthandtaget som krävs. Men det håller fortfarande, efter många huvöppningar (spolartanken kunde vara rymligare).
Användarvisningsbild
av Stoffe
*håller inne kommentaren* :twisted:

:lol:
Användarvisningsbild
av åsaboe
Stoffe skrev:*håller inne kommentaren* :twisted:

Jomen, om man kommer från en 245:a med redia grajjor att dra i, och hittar den där lilla plastbiten i sin nyinförskaffade V70, då undrar man först om det verkligen kan vara den, och sedan om man verkligen vågar dra så hårt i det rackarns lilla handtaget... Visst, det håller tydligen, men innan man provat... :wink:
Användarvisningsbild
av Stoffe
åsaboe skrev:
Stoffe skrev:*håller inne kommentaren* :twisted:

Jomen, om man kommer från en 245:a med redia grajjor att dra i, och hittar den där lilla plastbiten i sin nyinförskaffade V70, då undrar man först om det verkligen kan vara den, och sedan om man verkligen vågar dra så hårt i det rackarns lilla handtaget... Visst, det håller tydligen, men innan man provat... :wink:

Hehe det var inge illa menat... Du skulle bara veta hur ofta en annan har letat efter handtaget när man är van vid att det ska sitta på ett speciellt ställe... Nu för tin letar man tamejfan överallt utom i instruktionsboken då :S Sen när man väl har dratt i spaken kan man ju hålla på under huven några minuter innan man kommer på hur spärrjäveln funkar :-P

Nä så de va inge illa menat
Användarvisningsbild
av åsaboe
Stoffe skrev: Hehe det var inge illa menat... Du skulle bara veta hur ofta en annan har letat efter handtaget när man är van vid att det ska sitta på ett speciellt ställe... Nu för tin letar man tamejfan överallt utom i instruktionsboken då :S Sen när man väl har dratt i spaken kan man ju hålla på under huven några minuter innan man kommer på hur spärrjäveln funkar :-P

Nä så de va inge illa menat
Nä det tog jag inte det som heller, tvärt om, jag tyckte det var en bra kommentar och försökte spinna vidare. Man gör ju konstiga saker ibland, glömmer aldrig när jag skulle tanka en folkabubbla som tack för lånet, jag fick till slut gå in på macken och fråga var i herrans namn tanken var gömd... för att inte tala om backväxellägen man letat febrilt efter.

Tvätta rent ordentligt först, annars bli[…]

Motorhaveri s60 2.4T

Kuggar på kugghjulet som sitter på dre[…]

tack för svar! servicen kanske inte hål[…]

Motorhuvsjustering

Hej. Jag har en 142a -72 som jag håller p&ar[…]