Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av viktore
vicster skrev:... "och för att göra detta sänker vi priset" forsätter kanske Jacoby när kameran stängts av. Eller varför skulle de annars sänka priset på något som säljer sig självt?
Det kan ju den som vill ge sig på att analysera. Jag håller med om att det är lätt att lockas tro att det är anledningen till prissänkningar, samtidigt som det garanterat kan finnas andra anledningar.

Jag nöjer mig dock med att konstatera att man mest troligt inte aviserat ökning av personalstyrkan med uppåt 2.000 personer på kort tid, om man inte sett en efterfrågan.
av perhall
riha skrev:
perhall skrev:På nåt sätt märkligt att Volvo sänkt priserna till Skoda/Citroën-nivå. Passat är dyrare. Allmänhetens uppfattning är nog ändå att en ny V60 är en lite coolare bil än en Passat Variant... men det kanske ändras. Redan när jag köpte min V70 MY11, innan de sänkte priset 22000, tyckte jag att den var billig... till skillnad från när man köpte nya Volvobilar kring år 2000, då var de lika dyra som en Audi ungefär./PH
Enligt volvo och dess ÅF så konkurrerar inte S/V60 med Passat.
Passat är enligt olvo en större bil som konkurrerar med V70. Så då är det väl rätt rimligt också att S/V60 är billigare än Passat.
Sen att det kanske är så att folk i allmänhet tror att passat och S/V60 konkurrerar och då kan man ju anse att S/V60 är konkurrensmässigt prissatt.
Ja, visst är den mycket mindre. Men Volvo är mycket billigare än för 10, 15 år sen jämfört med andra märken. När förra S60:n kom började den på 225 och Passat, Citr C5 etc. kostade runt 165. Nu börjar de på ungefär samma nivå.
Sen försöker ju biltillverkarna alltid säga att de konkurrerar med lite bättre produkter än vad som verkligen är fallet. BMW och Audi är ju Volvos konkurrenter, så har det ofta sagts, men Audi o BMW verkar inte riktigt se Volvo som en konkurrent, utom i Sverige då...
PH
Användarvisningsbild
av Guligan
viktore skrev:
Guligan skrev:
Mjukisdjur skrev:"

Verkar som att du sitter på andra siffror än Jacoby? :lol:

http://di.se/Default.aspx?tr=288989&rlt ... anguage=sv
Möjligt att S60/V60 går bra internationellt, det har jag ingen uppfattning om. Att XC60 går bra är väl uppenbart.
Jacoby har nog annat att fundera på än prissättningspolitiken på svenska marknaden.
av Steff 99
Är det inte så att XC60 är Volvos mest sålda modell och S60 ligger redan som nr 2.....
av vicster
Så ligger det till internationellt, ja. XC60 först, sedan S60, V50, V60 osv...

Däremot säljer V70 bäst i Sverige, sedan V60, V50, XC60 osv...
Användarvisningsbild
av Guligan
Ingen regel utan undantag... 8)

Kan vilken verkstad som helst byta tändningsl[…]

Vad är det för del på sista bilden[…]

https://www2.bilia.se/biltillbehor/teknik-och-bild[…]

Ja Vparts har generellt bra grejer. Jag kör […]