Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mwi
Finns det några bra argument att eftermontera USB och iPod® Music Interface på en performance stereo? Jag har Aux ingången idag och ljudmässigt funkar det ok. Men är lite sugen att kunna sköta Ipoden med rattknapparna och få upp info i displayen, finns det några andra fördelar? För priset är ca 5500:- så man måste ju kunna övertyga sig själv att man inte gör en idiot investering.
Mwi skrev:Finns det några bra argument att eftermontera USB och iPod® Music Interface på en performance stereo? Jag har Aux ingången idag och ljudmässigt funkar det ok. Men är lite sugen att kunna sköta Ipoden med rattknapparna och få upp info i displayen, finns det några andra fördelar? För priset är ca 5500:- så man måste ju kunna övertyga sig själv att man inte gör en idiot investering.
Det är ingen investering, du får aldrig tillbaka de pengarna. Köp en hållare till ipoden istället.
Vill du ha det, så köp, men fundera på hur länge du måste jobba för de där 5500 och sedan på om du kan ha roligare för de pengarna.
5500 kr vad kostar kabelsatsen ? är dessa kablar gjorda av guld det verkar inte svårt att montera dom själv, sedan är det ju bara att svänga förbi och få mjukvaran. Den kan väl inte kosta många hundralappar att få inläst ? :shock:
Cox skrev:5500 kr vad kostar kabelsatsen ? är dessa kablar gjorda av guld ? :shock:
Nästan tror jag för kablaget kostar cirka 4200 och arbetet cirka 1300 inklusive uppdatering. Känns inte som att man sparar så många hundralappar på att göra det själv för uppdateringen får man ju ändå betala för, men att köpa en hållare till Ipoden verkar väl vara det bästa. För ljudet blir inte bättre eller?
Mwi skrev:
Cox skrev:5500 kr vad kostar kabelsatsen ? är dessa kablar gjorda av guld ? :shock:
Nästan tror jag för kablaget kostar cirka 4200 och arbetet cirka 1300 inklusive uppdatering. Känns inte som att man sparar så många hundralappar på att göra det själv för uppdateringen får man ju ändå betala för, men att köpa en hållare till Ipoden verkar väl vara det bästa. För ljudet blir inte bättre eller?
Med tanke på att du nog redan har låtarna komprimerade på ipoden så räcker nog aux-ingången till ...
Min som jag har laddar inte ens!

Usb anslutningen laddar, dock inte ipod kabeln, lite märkligt, kunde nog leva utan, så några 5500kr hade jag definitivt inte lagt ut för det lilla...
Jag eftermonterade music interfacet, IPOD kabeln funkar bra mot min iphone 3GS, laddar fint och låtarna kommer upp perfekt. Dock har jag lite problem med USB, jag har ett 32GB minne med ca 5000 mp3, ibland vägrar den ta emot minnet, har ett 4GB också, fungerar klockrent. Jag tyckte det var värt pengarna, slipper göra massa CD skivor :)
Hmmm.. konstigt, min ipod kabel laddar inte...

Det har kanske o göra med antalet mappar... fanns en tidigare tråd om detta. Om man har för många mappar så läser den inte, men det är ju typ 500mappar eller ngt... står i instruktionsboken :D

Hade en Golf 3 en gång i tiden och den gick […]

Långtradare och trailerdragare i 90 &au[…]

Står det ingen märkning typ PP inpr&aum[…]

Om du tittar på Bxz-eller vad den nu heter, […]