- lör 04 jun 2011, 23:39
fan det snålaste jag varit med om var när jag hämtade en ny V70 från bilia i haga norra, så tändes lampan då jag körde ut ur parkeringen! Jag håller inte med om "...hur lämnar du din bil..." eller "det finns inte så stora marginaler, ingen lönsamhet!" bullshit i min mening. Mina erfarenheter är, ju större bilfirma, desto mindre kundfokus... En gång gick jag in till Bavaria (som de numera heter) i solna, gick ner till beg. avdelningen, fick i princip stå framför en säljare som satt på arslet vid sitt skrivbord fullt upptagen med solitarie på datorn... Jag fick ställa frågor, han svarade inge! kul!
Bilia haga norra igen, fick inte provköra en S40 utan att lova jag skulle köpa den, då det var tidskrävande av dom o tvätta efter varje provkörning... Måste tilläggas att jag byter bil typ var 10:e månad, rena privat köp, är sällan i en bilhall utan att det blir affär... så listan kan göras lååå....ng :))))))
Men men.. alla har väl bra o mindre bra dagar. Något riktigt effektivt som jag upptäckt (lite försent dock) är just att spela ut hallarna mot varandra, då stunden kommer och säljaren inte kan matcha och därmed inte gör affär, känner jag att smärtgränsen är nådd! får mig i.af att må bättre :))))))
318ti -04-, S40i 170hkr -04-, V70 2.4T -00-, V70 2.5T -04-, Santa Fe 2.7 -06-, V70 II 2.5T -08-
Xc90 D5 -07-, V70 II 2.4D -10-, Saab 9-5 2.3t -04-, S80 D5 awd -08-