Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av LennartL
Hej! Har en 855 -97 som centrallåset fungerar ok med nyckel. Skaffade batterier till fjärrkontrollen och programmerade den som det står i handboken. OBS! min fjärrkontroll ser ej ut som den i handboken för volvon. Min har 4 knappar???? Men i vilket fall som helst händer ingenting. Frågan gäller den larmdosa som sitter under instrumentbrädan på förarsidan. Alltså strax ovan pedalerna. Den var det en massa kablar avklippta på som hängde ner vid pedalerna. Tog då bort den. Måste den finnas för att centrallåset ska fungera. Om inte vad kan det annars vara för fel. Har kollat säkringen och den var felfri. Om dosan måste sitta inkopplad hur får man då tag på ett tydligt kopplingsschema till den. Vad det är för typ av dosa vet jag inte i nuläget eftersom den ligger i husvagnen på annan ort.
Tacksam för dom svar och råd jag kan få. Skulle gärna vilja ha det fungerande. Men ej larmet.
LennartL ?:-/
Användarvisningsbild
av ÄRRet
LennartL skrev:Tydligen finns det ingen här på forumet som vet hur centrallåset ska fungera. Får väl blogga vidare någon annanstans.
Räkna inte med hjälp med sånt påstående. Ovanligt korkat! Tänkt på att folk med kunskapen kanske valde att tillbringa sin tid utomhus istället för framför datorn? Kanske kommer lite ideer snart?
Användarvisningsbild
av apersson850
Om bilen har larm av exempelvis typen Car Guard II (som Volvo sålde som sitt eget), så är fjärrstyrningen till larm och centrallås samma sak. Inget larm = inget fjärrstyrt centrallås. Men det fungerar med nyckel, vilket ju ditt verkar göra.

Men till det larmet sitter styrningen i reläboxen. Den ersatte styrenheten till centrallåset. Jag vet inte om det är likadant på en 97, då min är av modell 94.
Bromsrör höger fram

Det blev nya rör, men hur jag än fö[…]

Kupevärme

Ett inte allt för ovanligt fel på ECC &[…]

Ecm 4438 och ECM 6710 (P1412).

Jag brukade alltid limma packningen på EGR-v[…]

..Sedan slirade den lite inne i stan på en[…]